scooter maakt geen contact

ramonsr

Well-Known Member
hee, ik heb dus een probleem met mijn aerox nu;

Het was al vaker als ik reed dat hij uitviel (op manier zoals je contact uitzet) en daarna kon ik hem meteen weer startten. liep dan even en daarna viel hij vaak weer uit..

Nou had ik het eergister heel erg dat uitvallen en evenlater deed ie niets meer.
Krijg m niet meer aan, en als ik contact aanzet doet helemaal niets het meer, geen achterlicht etc

Ook viel hij laatste tijd uit als ik op de toeter drukte :S

Iemand een idee wat dit kan zijn? zit er ergens een start relais ofzo ?
 
Advertisement - register to remove this

Aller eerst even je contact slot na kijken, en die draden volgen.
Die moeten vanzelf bij een kastje uit komen, en deze moet je dan ook even checken!

Als dat allemaal goed is, is het misschien een heel erg versleten bougie, die af en toe het niet goed doet.

En anders is er iets mis met je CDI/Onsteking.
 
bedankt voor snelle reactie iig.
Ik heb al mijn kappen eraf afliggen nu.
die drie draden onder contact zijn nog goed zover ik kan zien (contact slot is 6maanden geleden vernieuwd)
Ehm zekering is goed , mss de behuizing minder?
en cdi welk kastje isdat precies eigelijk 0.o??
 
cdiunit2008.JPG
 
ik ga morge van een vriend zijn cdi, bobine enzo wat nodig is even overzetten om te kijke of die dan wel contact zou willen maken...

Mare kan ik m niet proberen te startten zonder contactslot zegmaar?
Wat moet ik dan losmaken? want ik heb die kabel onderuit mij contactslot al losgetrokke maar toen deed ie net zo goed niets.

Enne ik las hier ergens in een topic iemand met preeciess het zelfde probleem, hij zij dat zijn zekering behuizing gaar was-> ik zie aan mijn zekering behuizing eigelijk niet zo opt eerste gezicht, maar zou je die kennen vervangen ofzo want da ding da zit aan zo'n kort kabeltje..

nog iemand tips?
 
Wat betreft het starten zonder contat, daar kan ik je niet mee helpen.
Alleen jou scooter hoort gewoon met contact te starten hoor, dus dat is het probleem omzeilen ipv oplossen..

En je zekerings huisje kan je vervangen, en dan kan je gelijk even alles daar na kijken.
Of het ook wat te maken heeft waardoor jou scooter niet start, heb ik geen antwoord op.
Maar je kan het altijd even proberen.

Baat het niet, dan schaad het in elk geval ook niet.
 
oke bedankt voor de reactie,
Maar zonder zekering he, zou die toch nog moetten starten eieglijk ofniet?
ik denk dat ie ergens kortsluiting maakt ,dit denk ik omdat hij al ooit uitviel tijdens het rijden en ik m daarna meteen weer kon starten.
Hij viel dan uit alsof ik het contact uit zette

En over dat starten zonder contact, klopt maar daaar ligt het niet aan. probeerde m te starten zonder contact en hij deed het nog niet dus..
 
Het kan zijn dat hij inderdaad kortsluiting maakt, de eerste keer ving je zekering dit op.
Maar die zal nu dan wel kapot zijn, en als die nu kortsluiting maakt, kapt je scooter er dus mee.
Stop er is een nieuwe zekering in, en loop even je bedrading na op eventueel losse draadjes, kabelbreuken, en check of alle contacten nog goed vast zitten.
 
@edwin,
Ik ga het zo checken, maar dan zou hij toch wel moeten starten als ik die draden los zou maken zegmaar? of zit ik er nou langs
 
heeft niets met contact te maken.
ook niet bobine/cdi etc.

Hij viel al ooit eerder uit.
Krijg echt geen vonk!

mss moet ik het richting vliegwiel/ontsteking zoeken?
of de massa?
 
Ik zal nog wat proberen met de kabels etc. Massa draadje erbij en voor de zoveelste keer alles nalopen.
Anders in de loop vandeweek het blok eronderuit halen en de ontsteking is doormeten..
(was al vanplan het blok er volgende week onderuit te halen om hem std te maken)
 
nou doet nog steeds niets..

Stel het probleem zin in het contact slot?! dan zou hij toch moeten starten als ik die draad onder het contact losmaak? ofniet dan?

Ik heb de toeter losgemaakt, ook bij de oliepijl meter(zelfde draad) en maakt geen verschil

HET IS alsof de scooter gewoon NIET op contact staat terwijl dit wel is!
Wat kan ik nog proberen?
thx
 
Mja, voor "contact" onderbreekt ie inderdaad draden, en bij het uitzetten verbind hij ze weer. Trek gewoon eens alle draden van je contact slot af, als ie dan niet start -> ga de kabels van je contactslot naar o.a. cdi doormeten met een multimeter (gewoon op weerstand zetten en kijken of de naald uitslaat, waarde is niet belangrijk)
 
Contact zal het dus niet zijn, ik kan andere proberen, dit zal ik ook doen als ik tijd heb!

Maar even het belangrijkst zegmaar, Als ik het contact op AAN zet (dus rechtse stand..) Doet hij precies het zelfde als dat ik normaal gesproken het contact uit heb staan! NIETS DUS -> OOK NIET DE VERLICHTING die op de accu zit.

Wat kan dit veroorzaken?
Ik neem aan dat de CDI-BOBINE etc hier niets mee te maken hebben?

wat zou het kunnen zijn dan wel?
 
nee geen accu of zekering :p dan start ie nogwel ;) toch bedankt

ik heb het wss gevonden,
bruine draad naar contactslot maakt niet goed contact, ik kwam erachter toen ik met een schroevedraaier daar wat aandrukte,
het is nog niet goed gemaakt maar ik weet iig waar het zit nu!

toch bedankt allemaal ;)
kan close
 
Back
Top