Scooter maakt een blazend geluid

Demir

Well-Known Member
Beste,

Ik heb pas een Yamaha Majesty 125CC (BJ.2000) aangeschaft, deze heeft nog maar 3000km erop zitten, nu ben ik met volle teugen aan het genieten tijdens het rijden totdat mijn snelheid werd verminderd, hoorde tegelijkertijd een grof blazend/zuigend geluid onder mijn scooter vandaan komen, bij gas terug gaat het weg, heb dit elke keer als ik een rit van ong. rond de 100/120 km/p.u heb gereden.

Weet iemand of dit kwaad kan en waar dit aan ligt?

Thnx!!
 
Advertisement - register to remove this

Speedyfight reactie

Bedankt voor je snelle reactie, heb mijn uitlaat laatst eraf gehaald, en bekeken op gaatjes of roest, niets te vinden, heb het weer goed erop gezet, niet verholpen dus, kan er nog een bepaalde mankement zijn aan de uitlaat dan?

Thnx
 
Het kan natuurlijk ook zijn dat je flens wat is kromgetrokken ofzo, controlleer het eens als de uitlaat erop zit en dan stationair laten lopen en voelen rondom de aansluiting op de cilinder of je lucht voelt. Ook kun je voor de zekerheid al meteen de uitlaatpakking vervangen.
 
Beste Melv16,

Had idd mijn uitlaat eraf, had mijn pakking mee naar de scooterzaak maar die hadden een veel slechtere kwaliteit dus nam ik het niet, ze zeiden wel dat het nog een goeie pakking was dus heb ik het weer erop gezet, ik zal het vanavond even checken rond de cilinder, misschien met behulp van een spray ofzo?
 
als je je uitlaat los hebt gehad zou ik altijd een nieuwe pakking
tussen uitlaat en cilinder zetten.
dit om lekkage uit te sluiten.
waarschijnlijk lekt hij daar ook aangezien je je uitlaat los hebt gehad.
 
Was het toen wel van plan maar aangezien de scooterwinkel geen pakkingen had voor mijn Majesty kreeg ik een soortgelijke, deze was van een mindere kwaliteit, kreeg te horen dat die van mij nog in een goede staat was dus die heb ik weer erin zitten, maar zou het ook echt aan dat kunnen liggen dan, het klinkt heel af en toe en dan is het weer weg voor een paar uur. Echt een raadsel voor mij...
 
het kan goed zijn.
plaats eens een nieuwe uitlaat pakking.
heb ook een keer een minder kwaliteit pakking gekocht en lekte toen ook.
oplossing was snel gedaan.
gewoon 2 van die pakking er tussen gedaan en toen was hij dicht.
simpele en goedkope oplossing!!!
 
Bij mijn scooter zit een aparte pakking in, is een ring van opgerold staal.. Toen ik mijn nieuwe uitlaat dus erop had gezet met een andere pakking, zo'n normale, blaasde hij die er meteen tussenuit. Vervolgens weer die oude pakking er tussen gezet, en wat uitlaatkit op de flens gesmeerd. Nu is die 100% luchtdicht bij de aansluiting cilinder --> uitlaat

Misschien kun jij dat ook proberen ipv een pakking ?
 
Ik ga er morgen mee aan de slag, maar heb toch mijn twijfels of het alleen daaraan kan liggen, zoja dan kan het toch niet mijn snelheid verminderen tijdens het rijden, dus soms trek ik door tot 120/130 en dan houdt ie in tot 100/110....echt geen leuk gevoel.
 
Als je valse lucht hebt is dat natuurlijk nooit goed, en dat zou misschien wel eens je snelheid kunnen beïnvloeden ja, maar of dat zo veel is als jij verteld weet ik ook niet. Je kunt in ieder geval dat ding met je uitlaat gaan doen, en als het dat niet is, is dat toch in ieder geval al uitgesloten en kunnen we op zoek gaan naar andere oorzaken.
 
Helemaal mee eens, ik ga er morgen mee aan de slag, hopen dat het dan opgelost is zoniet dan zie je wel weer een berichtje verschijnen, alvast bedankt.
 
Hey Snoekiepoekie

Inlaat? Ben nog niet zo technisch, wat is dat dan?

Alvast bedankt
dat wat melv16 zegt. het gaat om het id maar hier is een voorbeeld
2010_YZ250F%20airbox.jpg
 
Back
Top