scooter loopt zonder begrenzing top, met begrenzing komt hij niet van z'n plaats

Moderator modus:
Het is misschien handig om aan te geven welke begrenzer je hebt.. Er zit natuurlijk nogal een verschil in een varioring en een elektronische begrenzer die je zelf aan en uit kan zetten.. Betreft het laatste, daar kunnen we prima discusseren als het om een 45km model gaat..
Het is echter niet de bedoeling om over opgevoerde snor scooters te gaan hebben... Dit is wat we al meerdere malen niet hebben toegelaten, en ook weinig reden als het niet voor dit topic start zou gelden.
Koop een 35km cdi en je bent klaar. /moderator modus..
 
Eurokit,

Het gaat hier niet over een aftermarket begrenzer.
In eerste instantie had ik dit ook verkeert begrepen.
Het gaat hier over een originele begrensde scooter waarvan de begrenzing, af fabriek, is geregeld met een cartersensor en een bijbehorende originele CDI.
Het systeem zoals Boatian dit onder andere in z'n scooters bouwt.

Omdat de scooter plots beroerd begon te rijden heeft TS de cartersensor afgekoppeld, bij wijze van proef.

MAW de scooter is niet meer begrensd en rijdt veel te hard maar wel goed.

Nu wil TS zijn scooter origineel begrenst laten rijden echter wanneer hij de cartersensor weer aansluit rijdt de scooter weer beroerd.
 
precies, en heb al een andere cdi geprobeerd, waarvan ik weet dat deze goed is. Maar ook die doet het niet als de begrenzer er op wordt aangesloten.
 
Dus aan je CDI ligt het niet want die heb je al gewisseld met een exemplaar waarvan je zeker weet dat deze in orde is.
Aan de cartersensor zit maar één draad die naar de cdi loopt.
Dus de andere zijde van de cartersensor loopt naar massa (massa via het blok naar de minpool van de accu wel te verstaan.)

Test de weerstand eens even van het motorblok naar de minpool van de accu en van de massa-aansluiting van je cdi naar de minpool van de accu.

Dit doe je met een multimeter op het laagste Ohm-bereik.
De gemeten weerstand mag niet hoger zijn dan een paar tiende Ohm.

De carterkap zit toch wel goed vastgedraaid???
 
Ook al een andere carter sensor geprobeerd, weet niet hoe lang je de oude afgekoppeld hebt gehad.. Wellicht dat er iets mis is.

Weet niet hoe nauw dat komt met die carter sensor, maar wat je kan proberen bij het monteren..

Cartersensor op de carterkap houden. En dan de boutjes er los erin draaien en houden.. Dan de sensor naar beneden gedrukt houden en dan de boutjes vast draaien.. Wellicht dat de speling tussen de sensor en het nokje op het koppelingshuis wat krapper komt te staan en de sensor het signaal dan beter op pakt..
 
Nog opgelost
Heb namelijk zelfde probleem
Scooter reed goed zowel begrenst als onbegrensd
Nu bij begrenzen idd inhouden stotteren
Nieuwe cdi gekocht doet deze het nog steeds
Maar minder en begrenst wel bij 60 ( brom)
 
Btctrevis,

ik weet niet of je ooit hierop nog antwoord krijgt want Peter48 is sinds zijn laatste post niet meer op het forum geweest (2 juni 2018)

Ik zou eens beginnen met het meten van de massa van je motorblokje.
Dit doe je zoals aangegeven in mijn bijdrage #24.

Ook even kijken of de carterkap goed zit aangedraaid, want dit kan van invloed zijn op het signaal dat de cartersensor afgeeft.

Verder controleren of de connector bij de cdi en van de cartersensor goed contact maakt, eventueel beide connectoren schoonmaken.
 
Back
Top