Peter,
wat is uberhaupt de bedoeling van deze begrenzer?
Wil je hiermee continue rijden of is het de bedoeling dat je deze inschakelt zodra politie in de buurt is of je heeft aangehouden?
Ik weet niet of eurokit je goed begrijpt, het handelt zich hier om een
snor die onbegrensd 60 rijdt en begrensd 30, maar begrensd niet goed.
peter48 said:
Dit lijkt me niet met sproeier te maken hebben, het is net alsof het ontstekingstijdstip na begrenzen niet goed meer is.
Peter dit is precies de nagel op de kop!
Schakelbare begrenzers zijn erop gebaseerd de ontsteekcurve van de cdi te beinvloeden.
Deze vertragen het ontsteekmoment.
Normaliter ontsteekt het brandstofmengsel als de zuiger zich iets na het hoogste dode punt bevindt, de compressie is dan maximaal.
De ontploffing in je cilinder is dan op zijn efficiëntst en zorgt er dan voor dat de zuiger optimaal aangedreven wordt.
De elektrische begrenzer zorgt ervoor dat de ontploffing pas veel later na het hoogste dode punt komt.
De compressie is op dat moment aanmerkelijk lager en de ontploffing in je cilinder veel minder efficient omdat de ruimte groter is.
Ook is de verbranding niet optimaal zodat niet alle brandstof, en bij 2-takt ook olie, verbrandt. (gevolg vervuiling van je motorblok en uitlaat)
MAW, een elektronische begrenzer is niet geschikt om continue mee te rijden, dit is aardig voor even om te voorkomen dat je een WOK krijgt maar verder ook niet te vaak gebruiken.
Ik weet niet welke begrenzer je gebruikt en of deze instelbaar is maar mij lijkt dat deze begrenzer te radicaal ingrijpt.
Waarom hij vroeger wel goed gefunctioneerd heeft, geen idee, wellicht is er iets gebeurd waardoor de begrenzer niet meer helemaal lekker is???