Scooter loopt steeds langzamer.

mintos

Well-Known Member
Goedendag,

Ik heb hier een peugeot zenith en heb een paar maanden geleden me varioplaat uit gehaald en reed 65 en ja ik wilde iets sneller dus kocht 1 week geleden een andere uitlaat een technigas next r en heb er de prop uit gehaald en er onder monteerd.
Ik een testrondje maken en OMG dat ding haalde de 90 ik denken dat is wel een heel groot verschil voor zo een uitlaat.
Maar nu is het zo dat ie steeds langzamer gaat rijden en haalt nu nog maar 56 terwijl ik deze week er nog geen 25 km mee gereden heb.

Heb van alles al nagekeken zoals bougie nieuwe pakkingen zuigerveren v-snaar is ook net nieuw.

Oftewel ik weet het nietmeer iemand een idee??

Alvast bedankt.

P.S. Snelheden zijn op de kilometerteller en wijkt 9 kilometer ongeveer af van de echte kilometers.

Advertisement - register to remove this

Goedendag,

Ik heb hier een peugeot zenith en heb een paar maanden geleden me varioplaat uit gehaald en reed 65 en ja ik wilde iets sneller dus kocht 1 week geleden een andere uitlaat een technigas next r en heb er de prop uit gehaald en er onder monteerd.
Ik een testrondje maken en OMG dat ding haalde de 90 ik denken dat is wel een heel groot verschil voor zo een uitlaat.
Maar nu is het zo dat ie steeds langzamer gaat rijden en haalt nu nog maar 56 terwijl ik deze week er nog geen 25 km mee gereden heb.

Heb van alles al nagekeken zoals bougie nieuwe pakkingen zuigerveren v-snaar is ook net nieuw.

Alvast bedankt.

P.S. Snelheden zijn op de kilometerteller en wijkt 9 kilometer ongeveer af van de echte kilometers.

V-snaar bijna op?

Goedendag,

Alvast bedankt.

v-snaar is al nieuw:P

Heb je alleen de uitlaat verandert??
Als je iets verandert moet je ook afstellen.
Dus rolletjes, sproeier(misschien ook trekveren en drukveer)

snel

Vond het eerlijk ook wel raar dat die scooter opeens 90 liep terwijl er nog een soort begrenser in de cilinder zit en het gewoon een originele 49cc en niet eens getuned

Net reed ik opeens over en weg en haalde de scooter opeens de 70 en haalde begon hij als een achterlijke te stoteren en viel opeens uit dus vanavond of morgen ff kijken of er een draad los zit of een breuk heeft.

vervangen

Heb ook al nieuwe rolletjes erin gedaan ook al waren de ouwe niet eens 2 maanden oud :P
Sproeier heb ik ook vervangen heb zelf sproeier 54, 60, 64, 66, 68, 70 eerst zat er sproeier 60 in alleen me bougie was wit dus heb er 70 in gedaan en was netjes koffiebruin.

Heb ook al een andere bougie erin gedaan heeft niks geholpen.

Heb ook al me carburateur schoon gemaakt en heb de scooter ook getest zonder luchtfilter met luchtfilter maar zonder deel 2 van me luchtfilter en luchtfilter zonder begrenzer en met een powerfilter.
Heb ook ff 2 andere bobine's geprobeerd. ook weer stoteren.

Zie vast iets over het hoofd :S

Alvast bedankt voor jullie reactiesO-)

hmmmm is indd een aantal km verschil...
draai je bougie er even uit kijk wat voor kleur die is .
ik denk als ik eerlijk ben dat je tog je carb niet echt goed heb schoongemaakt.
ik denk vuiltje in je carb haal hem er af haal alles los en maak het schoon ,
met compressor . als je hem allenmaal hebt schoongeblazen probeer hem dan

bougie

eergisteren andere bougie erin gedaan omdat de oude gelekt heeft en die er nu in zit is koffiebruin.
Carburateur heb ik wel netjes schoongemaakt maar kan wezen dat er iets overgeslagen is denk erover om er een ander membraan met pakkingen spruitstuk en carburateur op te zetten.
Alleen is er 1 dingetje mijn spruitstuk zit vast met 2 boutjes en aan de andere kant zitten ook 2 boutjes alleen hebben die aan de bovenkant een soort punt dus zou niet weten hoe die er af moet iemand een idee?

Oja ben vergeten te vertellen heb er een snor motorblok onder en heb er een brom cilinder op gezet omdat mijn gewone motorblok kapot was en heb dus nooit mijn spruitstuk los gehad. dus is er een verschil tussen een snor en een brom membraan?

hee man ik had eerst ook een zenith (zowel brom als snor) ook helemaal uit elkaar gehaald en die shit en zo,
maar er zit cker wel verschil in het membraam dus ik zou die zoiezo ff veranderen.
ik hoop dat het werkt8)
veel suc6
peace

eej man, ik heb het zelfde probleem gehad met mijn speedfight ook met technigas, de mijne viel op een keer gewoon uit en reed niet meer . dit was vuil in mijn cab. en in mijn luchtfilter even schoonmaken die handel en het loopt als een zonnetje.

Back