Scooter loopt stationair goed maar komt niet vooruit

July10

New Member
Hallo scooterliefhebbers,

Ik ben vorige week begonnen met het reviseren van mijn scooter. Het gaat hier om een Piaggio zip.
Omdat ik behoorlijk veel rij heb ik lc Carters gekocht en deze ben ik nu in zijn geheel aan het opbouwen.

Na de complete bouw uitgevoerd te hebben en na 3x kicken startte de scooter. Hij loopt erg mooi stationair maar gas geven begint hij heel erg te pruttelen.

er zat eerst sproeier 90 in maar toen deed die helemaal niks. Nu 82.

hij reageerd behoorlijk vel nu op het gas maar gaat niet harder dan 15km per uur en gaat hard in de toeren.

mijn set up:

rito krukas
polini 70cc gietijzer
19mm cp carb
Ontsteking origineel
Malossi vl 13
sito plus
Standaard luchtfilter met een malossi element
Complete malossi overbrenging.
Alle onderdelen zijn nieuw

zou iemand mij tips kunnen geven waar de eventuele oorzaak van dit probleem kan liggen?

ik hoor graag van jullie
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Het gaat hier om een Piaggio zip.
Hoeveel uitvoeringen van Zip bestaan wel niet denk je?

2-takt of 4-takt?

Hij loopt erg mooi stationair maar gas geven begint hij heel erg te pruttelen.
Lijkt me dat je de carburateur wat liefde moet geven.

hij reageerd behoorlijk vel nu op het gas maar gaat niet harder dan 15km per uur en gaat hard in de toeren.
Ik neem aan als je voorbij het pruttelen bent van hierboven?
Als een scooter hoog in toeren gaat maar slechts 15 kmpu haalt scheelt er iets achter de carterkap.

Controleer:
  • Of de vario goed over de variobus schuift.
  • Of er geen beschadigingen aan de vario zijn.
  • Of de variogewichtjes/rolletje nog in orde zijn , geen beschadigingen en glijden ze soepel in de geleiding.
  • Of de riem nog in orde is en van de juiste lengte/breedte.
  • Of de koppelingspoulie niet beschadigd is, goed over de bus glijd en goed uit elkaar gaat bij een hoger wordend toerental.
  • Of de koppelingsschoenen niet versleten zijn en goed aangrijpen op de koppelingsbel.
  • Of de koppelingsveertjes/trekveertjes niet te strak zijn.
  • Of de drukveer niet te krachtig is.
  • Of je eindoverbrenging voldoende olie bevat en geen vreemde geluiden maakt.
  • Of je achterrem niet aanloopt en continue afremt.
 
Als de motor nu goed draait kun je stellen dat de verbranding oke is. Bougie nog wel checken maar sproeier lijkt goed.

Waarschijnlijk heb je er te lichte rollen in zitten of een te sterke drukveer. Wat zit erin? Ik zou beginnen met zwaardere rollen
 
Back
Top