scooter loopt slecht na vervangen benzine slang?!

bonitomeistro

aprilia master
hallo heren!

ik zit met een probleem!
ik stond gister met een gescheurde benzine slang langs de weg stil, nja vandaag vervangen enzo
nu het probleem, ik geef gas hij rijd weg maar bij de 32 ofzo lijkt het wel of hij ineens verzuipt?

terwijl hij 5 min daarvoor nog heerlijk 65 op de teller liep!
ik heb zo'n vermoeden dat om een of andere reden m'n elektrische choke blijft hangen, hij maakt meer toeren stationair en hij rookt best erg..

het gaat trouwens om een peugeot vivacity

help!
 
Advertisement - register to remove this

zelfde probleem gehad, heb je de benzine slang even lang gelaten als de oude? als hij namelijk te lang is krijgt hij minder op de een of andere manier...

uuhh nee die heb ik niet even lang gelaten..
ik heb hem, juist expres langer gelaten dacht dan heb ik wat meer ruimte ofzo..
maar heb die oude natuurlijk ook niet meer.. zucht

trouwens ik kan nu niet eens meer gas geven of hij valt al uit, hij loopt zelfs amper stationair
ik heb wel het slangetje een stuk verkort..
 
hoeft ook niet precies hetzelfde, zolang hij maar rechtstreeks naar beneden loopt, niet onder spanning dat als je er op gaat zitten dat hij er af schiet :)


hij staat zeker niet onder spanning hij loopt met een klein bocht naar beneden maar ik denk dat dat geen zak uit moet maken..
als me telefoon mee werkt staat er zo een filmpje op youtube van hoe slecht die nu loopt
 
Waarom heb je een filter erop. Reinig je tank en plaats 1 goede slang die niet hard wordt. En dan verder. Filters zijn voor beunscooters, hoort niet nodig te zijn, mensen doen ze verkeerd om erop, komen dicht te zitten, enz.
 
is het niet het geval dat je andere benzine slang al gescheurd was en dat je hem daarop hebt afgesteld en dat ie nou te veel benzine krijgt voor jou afstelling? (omdat er dus geen bezine weg lekt?) zou dat misschien kunnen?
 
yme-o das wel erg dom.. als de slang kapot is zou dat ding wel zoveel zuipen en wss nooit hebben gelopen...

@ bonito
als je de benzine slang eraf haalt komt er natuurlijk geen benzine uit omdat hij niet vacuum zuigt.
imo. is een vacuum gewoon kloten heb liever een kraantje omdat je dan zeker weet dat die het werkt.

maar goed. zuig aan de vacuum slang en als het goed is moet er dan benzine uit de andere slang komen. komt er benzine uit doe hem dan weer op de carb. en zuig er weer aan zodat de vlotter vol kan lopen en probeer hem te starten.

mocht dit niet werken hoor ik het graag =]
 
yme-o das wel erg dom.. als de slang kapot is zou dat ding wel zoveel zuipen en wss nooit hebben gelopen...

@ bonito
als je de benzine slang eraf haalt komt er natuurlijk geen benzine uit omdat hij niet vacuum zuigt.
imo. is een vacuum gewoon kloten heb liever een kraantje omdat je dan zeker weet dat die het werkt.

maar goed. zuig aan de vacuum slang en als het goed is moet er dan benzine uit de andere slang komen. komt er benzine uit doe hem dan weer op de carb. en zuig er weer aan zodat de vlotter vol kan lopen en probeer hem te starten.

mocht dit niet werken hoor ik het graag =]


misschien een hele domme vraag(A)
maar me benzine slangetje vanaf me carb eraf halen, en dan aan het slangetje dat van me carb af kom zuigen?
 
haal het slangetje van je carburateur af en die van het spruitstuk, en dan aan die van het spruitstuk gaan zuigen (dat is je vacuum namelijk) en dan kijken of er benzine uit de slang van je carburateur komt. (je kan eventueel je vacuum ook op je spruitstuk laten zitten en dan gaan kicken en kijken of er dan benzine uit je benzineslang komt)
 
vanaf je benzine tank heb je 2 slangen lopen, indien je een vacuum hebt.

1 hiervan is je vacuum en de andere gaat de benzine door.

als je aan je vacuum zuigt zou er uit de andere benzine moeten stromen.
 
Back
Top