Scooter loopt slecht na val

dannythemen

New Member
Ik ben laats met mijn scooter op lage snelheid in het zand gevallen met veel stof nu maakt ie minder toeren, trekt minder hard en heeft een lagere top. Ik weet alleen niet wat het probleem is.
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou inderdaad checken op scheurtjes en even je vlotter van je carburateur checken die wil met een vol ook nog wel eens een oplawaai krijgen. Even het pinnetje, het pijltje en vlotter vervangen, kosten een paar euro.
 
Niet op scheurtjes... wel ingekeken en zag er goed uit
Post automatically merged:

Zou het kunnen liggen aan de bougie?? Daar zaten pareltjes aan

Pareltjes komen alleen eigenlijk voor bij loodhoudende benzine, te hete bougie en/of te arm mengsel. Je bougie kan ook gaar zijn geworden door vuil wat aangezogen is geweest in het zand na die val. Maar ik gok op een ontregelde verbranding door die val.
 
Last edited:
Zit er niks knel of ergens tussen, iets verbogen of zand er tussen? Lopen beide wielen vrij zonder weerstand? En nadat je even geremd hebt nog steeds vrij lopen zonder weerstand?
 
Geen weerstand en niks bekneld volgends mij. Heb vandaag nieuwe bougie erin gedaan dit maakt geen verschil. Ben er wel achter gekomen dat die hoger stationair loopt en bij z’n top een vreemd geluid maakt. Als ik t zou moeten omschrijven hoor je whoeeeep, whoeeeeep, whoeeeeep.
 
Zou het kunnen liggen aan de vario?? Had vorig jaar standard vario. Heb 3 maanden geleden Malossi vario, V-snaar en trekveer erin gestop. Met de standaard vario rijd die 60 en met Malossi 70. Vandaag de standaard vario erin gedaan en rijd dan normaal(geen rare geluiden trekt goed op rijd 60) en bij de Malossi vario rijd die ook 60 met die rare geluiden.
 
Back
Top