Scooter loopt raar

Tijsvk

New Member
Hoi, ik heb een gy6 motorblok en vandaag toen ik van werk naar huis wou rijden viel de brommer na 100meter weg en liep de brommer stationair. Bij gas rijdt de brommer alleen aan het begin heel zacht daarna weer stationair. Ik heb al een andere carb er op gezet maar geen verschil. Vind het best raar omdat het zomaar is gebeurd.
Bvdimage.jpgimage.jpgimage.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Dat verklaart dan al een hoop. Ik vond het al zo’n rare carb. Waar zou die dan wel kunnen zitten want die gasklep zit op de cilinder aangesloten?
Post automatically merged:

Ben niet zo bekend met dit soort scooters dus misschien sorry voor domme vragen
 
Simpel: die heeft ie niet.
Je scooter heeft een brandstof injectie systeem.

Op de foto ziet t er netjes uit.
Het probleem hoeft niet perse daar in te zitten.
Het kan ook bij de ECU zijn...
 
Bij gas rijdt de brommer alleen aan het begin heel zacht daarna weer stationair.
Het probleem hoeft niet perse daar in te zitten.
Het kan ook bij de ECU zijn...

Kan vanalles zijn.
Als de scooter zomaar terugvalt naar stationair bij gas geven, zou ik eerst de gaskleppositiesensor of de bekabeling/connector ervan verdenken.

Echter het complete gasklephuis is, naar eigen zeggen, al vervangen en het probleem bleef, dus aan de sensor zelf ligt het dus niet,

Geeft het motormanagementlampje op je dashboard geen melding?
 
Jawel, soms wel maar ook niet altijd. Dan brandt het lampje soms. Breng hem vanmiddag naar de garage die zullen het wel weten, toch bedankt
 
Niet op gelet, ben helaas nu op werk dus kan voorlopig ook niet kijken helaas
Post automatically merged:

Maar volgens mij 6x
 
Hoi, ik heb een gy6 motorblok en vandaag toen ik van werk naar huis wou rijden viel de brommer na 100meter weg en liep de brommer stationair. Bij gas rijdt de brommer alleen aan het begin heel zacht daarna weer stationair. Ik heb al een andere carb er op gezet maar geen verschil. Vind het best raar omdat het zomaar is gebeurd.
BvdView attachment 68316View attachment 68315View attachment 68314
Hallo Tijsvk,

Ik denk niet dat dit een carb is maar een gasklep voor injectie zoals al de andere al hadden vermeld.

Ik denk dan meer dat er iets aan je ecu ligt, aan iets elektrisch. Ook omdat je al vermelde dat je motormanagement lampje soms niet soms wel brand.

Iemand namelijk die ik ken had een Sym orbit, en was ook injectie. Had namelijk ook soort gelijke problemen. Als het aan de ecu ligt dan is de garage de beste optie omdat zij de nodige apparatuuren / kabels connectors hebben om deze uit te kunnen lezen.

Hopelijk helpt dit een beetje, mvg.
 
Back
Top