Scooter loopt nog steeds voor geen meter!

BlackRox 2k7

Well-Known Member
Ik heb nu echt al tijden problemen met mijn Aerox die voor geen meter loopt.
Vandaag met een maatje naar huis gereden, mijn scooter trok nét iets harder.
Leuk, maar niet als hij gewoon alleen een andere uitlaat heeft (Yasuni R). :r

Ook qua topsnelheid zit het niet helemaal snor, ding loopt 'maar' 85km/u.
Op de testbank (SBO Nijmegen) bleek dat hij daar uit zijn vertanding begon te lopen? :?

Huidige setup
Cilinder: Top Performances Trophy70 (gelijkwaardig aan DR70)
Uitlaat: Yasuni R - Kevlar
Carburateur: Dell'Orto 17,5mm
Variateur: Power1 / Malossi (P1 loopt beter)
Koppelingshelft: Malossi Torque Driver

Huidige afstelling
Sproeier: 78
Luchtschroef: 1½
Variateur: Malossi 4,0gr (goed geshimmed)
Trekveren: Omega zilver
Drukveer: Malossi geel

Bougie kleurt netjes bruin en de scooter trekt vanuit stilstand op met 9500rpm.
Uiteindelijk tikt hij de 95km/u op de teller aan (nog steeds 9500rpm).
Vervolgens lijkt hij uit zijn vertanding te lopen en stijgt het toerental naar 10.300rpm.
De scooter gaat dan nog íets harder, maar dat zal 5km/u maximaal zijn.

Ook loopt de scooter stationair niet helemaal lekker, namelijk op 2700-2800rpm.
Beweeg je de scooter dan naar links of rechts (hoek van 40-50 graden?) dan loopt hij opeens stationair op 1300rpm.
Ik vermoed dan ook dat hij ergens valse lucht zuigt, maar zou niet weten waar?

Tenslotte wil ik nog ff melden dat hij nogal veel benzine slurpt!
Nogal logisch met zo'n setup, maar is 1:10 ook normaal (met normaal gebruik)?
Tot op heden heb ik 1:15 nog nooit gehaald, lijkt me een beetje raar.

Scooter start wel altijd netjes, het is de (electrische) knop indrukken of 1x kicken en lopen!

Wat heb ik geprobeerd?
- Verschillende variateurrollen (3.6 gr t/m 5.4 gr)
- Verschillende trekveren (standaard, wit, zilver, zwart)
- Verschillende drukveren (standaard, wit, geel, rood)
- Verschillende sproeiers (76 t/m 92)

Wat zou het kunnen zijn?
- Valse lucht?
- Krukas(lagers) versleten?
- Uitlaat vol met kool?
- Slecht afgewerkte cilinder?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dat hij langzamer gaat lopen als je hem schuin houd is normaal, ik heb zelfs eens gezien dat een kerel zo zijn kymco uit deed omdat hij geen contact slot had :p.
Een DR achtige cilinder moet je ook niet veel meer dan 85 echte van verwachten. En dat verbruik, heb je dat wel goed? lijkt me wel erg veel.
 
Lijkt me ook sterk, ik hoor er namelijk nooit iemand over?

Morgen gaat de standaard cilinder erop, merk ik weinig verschil qua trekkracht dan weet ik 't.
Toevallig dat de originele erop gaat (ivm. politie), kan ik mooi kijken hoe het met de TP70 zit. ;)
 
Back
Top