Scooter loopt niet uit!

Piaggio NRG

Well-Known Member
Scooter rolt niet goed uit!

Hallo iedereen,

Ik heb mn carburateur (17,m dellorto) even goed schoongemaakt etc,
maar nu in dit weer, als ik dus volgas rijd, en het gas loslaat, dan rijd de scooter niet uit, maar komt ie heel snel tot stilstand.. heeft dat met het weer te maken? of lopen mn remblokken ofzo beetje vast?
alvast bedankt!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Hoor je je motor niet meer draaien als je gas los laat?

Dan moet je je gasnaald wat hoger zetten.


Anders loopt er idd iets aan. Eerst weten welk wiel. Hiervoor even iemand vragen de scooter aan de voorkant/achterkant op te tillen. En te kijken of het wiel regelmatig en soepel draait.

En tja.. Wat is heel snel stilstaan? Lijkt het alsof je hard remt of wat? Topsnelheid minder geworden?
 
nou kijk,

als ik zeg maar heuveltje afrijd, en ik geef volgas, en ik laat los, dan komt ie heel snel tot stilstand, mr hij rolt wel uit omdat ik van een heuvel afrijd, en op gegeven moment voel je de motor beetje afzakken ofzo en dan rolt ie weer normaal de heuvel af (nog steeds zonder gas) en dan is het hetzelfde alsof je naar beneden rijdt terwijl je scooter uitstaat, dan rolt ie gwn makkelijk uit.
Dus als ik op een gewone weg rijdt, en ik laat mn gas los, dan komt ie sneller tot (bijna stilstand), en dat laatste stukje (als de weg klein beejte omlaag loopt) zakt mn motor in ofzo en dan loopt ie goed uit net als eerst, dat voelt hetzelfde als met je scooter rollen van een heuvel naar beneden terwijl die uitstaat.
Hoe krijg ik dat uitrollen weer terug?
 
ik bedoel dus dat de scooter niet meteen lekker uitrolt als vroeger, maar dat ie pas uitrolt als ie al heel langzaam aan t 'rijden' is na het loslaten van de gas
 
en ohja, als ik mn scooter optil, en ik laat iemand aan mn voorwiel draaien draait ie heel snel en easy, mn achterwiel gaat veel lastiger, maar is dat altijd normaal dat de voorwiel veel makkelijker draait dan de achterwiel?
 
Je voorwiel zit los, je achterwiel zit aan de vertanding verbonden. Moet wel gewoon te draaien zijn met 1 hand anders loopt je rem misschien aan ofzo, maar dat je voorwiel veel soepeler gaat kan ja
 
oke dan loopt mn rem niet aan.. dan is het dus of gasnaald hoger.. of trekveren veranderen.. damnnnn eerst liep die so lekker uit, en nou komt ie veel sneller tot stilstand, (pas bij 3 km per uur ofzo loopt ie goed uit)
 
Ja dat is meestal zo hoor, want zogauw je het gas loslaat zit je nog niet gelijk op 1000 toeren hoor ( stationair dus) zogauw de vsnaar (die dus verbonden is aan de koppeling) nog vaker draait dan 1000 x (of 1500, hangt of van je trekveren) blijft de koppeling aangrijpen in het huis, waardoor het achterwiel ook gaat draaien, snappie>!:)
 
Ik zou zeggen, strakkere trekveren.
Het meest waarschijnlijke lijkt mij toch gewoon dat de koppeling te lang (naar jou mening) aangegrepen blijft.
 
Hoor je je motor niet meer draaien als je gas los laat?

Dan moet je je gasnaald wat hoger zetten.


Anders loopt er idd iets aan. Eerst weten welk wiel. Hiervoor even iemand vragen de scooter aan de voorkant/achterkant op te tillen. En te kijken of het wiel regelmatig en soepel draait.

En tja.. Wat is heel snel stilstaan? Lijkt het alsof je hard remt of wat? Topsnelheid minder geworden?
Ik heb dit nu? Ik hoor mijn motor niet draaien als ik gas loslaat en ook remt hij een beetje en komt hij snel tot stilstand. Wanneer de motor koud is heeft ie het niet
Post automatically merged:

Ik heb dit nu? Ik hoor mijn motor niet draaien als ik gas loslaat en ook remt hij een beetje en komt hij snel tot stilstand. Wanneer de motor koud is heeft ie het niet
Als ik mijn gasnaald hoger zet zou dit moeten helpen? Of moet ik de clip op de gasnaald hoger zetten?
 
Back
Top