Scooter loopt niet stationair optrek problemen

jelgon

Member
Mijn scooter heb ik paar maandjes geleden gekocht, eerst heb ik deze naar huis gereden na aankoop die reed perfect en trekte zeer goed op tot 80km/h en dan bleef hij gewoon zo snel lopen zonder stotteren. Wel had ik altijd bij het starten dat deze zeer hoge toeren aannam en dus ook veel te veel geluid maakte etc en het wiel hard ging draaien. Had wat aan de stationair schroef zitten prutsen en luchtfilter ook sproeier doorblazen enzo, eerst was het probleem dat die stotterde bij de60 nu heb ik vaak dat die niet doortrekt dat die als je volgas heeft en en dan vaak stiltvalt enzo, heb nieuwe luchtfilter erop gezet zo een powerfilter bougie is best zwart zn ik zou niet weten wat ik moet doen, mijn afstelling is niet goed volgens mij is het mengsel niet goed maar er zit geen luchtschroef op
Mijn setup is peugeot vivacity sl4 bouwjaar 2006
Koppeling malossi delta clutch moet nog toekomen die gaat erop en heb polini variokit
Metrakit sport uitlaat is een kruluitlaat en dan ook een powerfilter iemand die weet wat ik moet doen in mn carbu?
 
Advertisement - register to remove this

Beetje onduidelijk verhaal omdat we gewoon niet weten om wat voor scooter gaat of wat er überhaupt allemaal op zit.

Powerfilter zowieso weg knikkeren en stock lucht filter.
En dan weer rustig gaan afstellen en goed luisteren en alleen met een warm blok.

Degelijk obderhoud is ook een pré.
Eerst de basis goed op orde hebben dan kunnen we verder kijken
 
Scooter is een peugeot vivacity sportline4 bouwjaar 2006 2takt heb momenteel polini vario erop en standaard koppeling komt nog een malossi delta clutch toe, ik ga straks even de normale filter erop zetten en afstellen, alleen heb ik geen luchtschroef aan mn carbu is een orginele peugeot carbu en zit er zo te zien niet op
 
Delta clutch is absoluut niet nodig op zoon setup.
Kun je beter het geld ergens anders insteken.

Standaard hardware van peug is best goed.
Als het in slechtere staat is zou ik het vervangen maar geen delta clutch.

Je hebt anders nog een hebo die is betrr en goedkoper.
Carenzi had er dacht ik ook nog 1 die nirt al te duur was.

Je kan die schroeven apart bestellen als je wilt. Volgens mij heeft K-parts ze los.
Of voor een 10tje revisie setje halen dan heb je alles nieuw voor de carb.
 
Volgens mij heeft heel de carbu gewoon geen optie voor de luchtschroef, de kant waar de lucht dus ingaat zie ik nergens een schroefje voor het af te stellen alleen heb ik de stationair schroef
 
Back
Top