Scooter loopt niet meer (ineens)(sorry voor me lange verhaal)

scooterkapotti

New Member
Hallo allemaal, :)

Ik heb in 2016 mijn scooter aardig vernieuwd,(samen met mijn buurman)

We waren de scooter aan het strippen, en vonden veel problemen,

*we hebben o.a

-elektrische start vernieuwd
-Rollentjes en trekveertjes vernieuwd
-luchterfilter vernieuwd en spons ook
-koppakking cilinder vernieuwd (door een scooterreparateur)
-cilinderkop vernieuwd(door een scooterreparateur)

Toen deed die het weer, als een tierelier, liep als n trein(6 maanden lang)

Tot vorige week:
Ik reed naar me werk, en hij stopte met rijden, eerst ging me dashboardje uit, en toen begaf me scooter het,
Ik heb nog gekeken onder bij me bougie of die dop erniet af was gegaan, en of me bougie nog goed was,
Toen ik thuis kwam had ik m eraf gehaald, en die bougie was niet koffiebruin maar gewoon zwart, dus heb ik een nieuwe gehaald en ook gelijk een nieuwe bougiedop gehaald,Toen STARTEN n die weer,maar hij sputterde wel raar als ik me gas opentrok(EN ME DASHBOARDJE WAS NIET EENS AAN TOEN DIE SCOOTER STARTEN)...Zodra ik aan me draden die naar me relais verbonden waren trok, gaf me scooter een tikkend geluidje,ik keek naar me dashboardje en die ging weer aan, zodra ik de draden losliet viel me dashboardje weer uit

Toen zetten ik me scooter uit met contact uit, en hij liep stationair gewoon nog door.... ik dacht wtf???
toen drukte ik op me toeter en toen stopte die met stationair draaien, en viel die uit....
Ik heb toen me buurman erbij gehaald, en hij zei me (relais of relé) zou het wel is kunnen wezen
Dus ik vorige dag een nieuwe relais gekocht voor Jog RR maar toen starten die nog niet..
Me bougievonkt goed omdat die nieuw is
me accu is ook nog goed die heb ik getest

wat veel maatjes denken die ook wel redelijk veel verstand van scooters hebben, is dat ik kortsluiting in me bedrading heb, iemand nog een idee?..

Ik denk ook kortsluiting omdat ik me scootersleutels in me scooter hard zitten en toen door bleef met stationair rijden...terwijl ik m niet had omgedraid
 
Advertisement - register to remove this

Je kan eens beginnen met alle Stekkers / Contrastekkers eens los te maken , en inspuiten met ContactCleaner.

Bekijk / meet de massakabel van je Frame naar Motorblok , of leg een nieuwe kabel aan van Frame naar Blok.
Kijk de zekeringen na , of die nog heel zijn .
Dat zijn de Basis regels bij elektrische storingen .

Ik neem aan dat Sparky onze Stroom Guru wellicht meer Tips heb .
 
help me alsjeblieft iemand, want hij doet niks meer geen kickstart en niet elektrisch,toeter reageert die niet op, komt nergens een geluidje vandaan, 1 op andere dag is die gewoon gestopt:/,zeker van een werkloze geweest want die werken niet ......
 
Back
Top