Scooter loopt niet lekker stationair.

Mic4n

New Member
Hallo,

Ik heb een Piaggio Zip 50cc 4t uit 2014. Alles loopt lekker, de overbrenging is nieuw, het luchtfilter is nieuw en er staan weinig kilometers op de cilinder.
Laatst heb ik mijn scooter warm afgesteld met de stationairschroef. Hij liep lekker rustig: niet zo zacht dat hij uitvalt en niet zo hard dat het wiel te veel draait. Maar de volgende dag startte ik mijn scooter, reed hem warm, en toen ik bij vrienden aankwam, viel hij uit omdat hij te rustig stationair liep. Kan er iets kapot zijn, vervuild zijn, of waar ligt het probleem?

Bedankt voor je hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Ik had iets vergelijkbaars met mijn zip 2013 50cc 4t

De eerst volgende onderhoudsbeurt is de carbarateur die verstopt zat gereinigd en de kleppen gesteld, en dat werkte. Misschien ook bij jou?
 
Ik had iets vergelijkbaars met mijn zip 2013 50cc 4t

De eerst volgende onderhoudsbeurt is de carbarateur die verstopt zat gereinigd en de kleppen gesteld, en dat werkte. Misschien ook bij jou?
Top dankjewel, ik heb laatst mijn carbarateur nog gereinigd maar zal zal is kijken of het helpt.
 
Laatst heb ik mijn scooter warm afgesteld met de stationairschroef.
Een carburateur afstellen doe je niet alleen door aan de stationairschroef te draaien.
Kijk desnoods even op YouTube hoe je dit doet en krijg je hem niet fatsoenlijk afgesteld, check op het trekken van valse lucht.
Hoe je dit laatste doet, vind je onder de rubriek "Resources" van dit forum.
 
Back
Top