Teake
New Member
Hallo allen,
opzich ben ik wel technisch tot zover. Ik heb een vast loper gehad na veel kilometers. Bij de vast loper zijn de krukas keerring er uit gedrukt dit was aan de vario kant, lagers zijn goed. Om het gelijk goed te doen heb ik die van de ontsteking kant ook gedaan. Gelijk alles maar schoonmaken je bent er toch bij.
voor de rest heb ik een nieuwe cilinder en zuiger en kop en nieuwe pakkingen er op gedaan. Ook een nieuwe bougie, membraan en pakkingen.
tot zo ver hij loopt eindelijk weer na een paar dagen sleutelen. Mooi power filter “ook zonder geprobeerd” er op en grotere sproeier. Lucht schroef 1,5 en proberen af te stellen. Ik kwam het dorp amper uit. Oké deze is te groot van 76 naar 88 is wel een hele grote sprong foutje hehe. Best 80 er in rijd iets beter maar lomp, afstellen niks niet harder dan 20/30 km/h oké weer terug naar de oude sproeier van 76 er in, ohja elke keer de caberateur ook schoongemaakt. Maar ook hier weer helemaal niks. Lomp en traag laag geluid en weinig toeren. Op de minder stander kom die wel hoger in toeren. Vario er uitgehaald rolletjes waren versleten oké vervangen zo gezegd zo gedaan. Alles weer back together en nog steeds lomp en zwaar geluid. Ik heb de luchtschroef nog geen kwart slag open hier meer kan ik een beetje fatsoenlijk. rijden de lucht schroef op nog geen eens een kwart dit is best vaag. Uitlaat is ook niet verstopt en de prop is er al lang uit. De scooter haalde voor het hele gebeuren een nette 68 kilometer per uur op gps.
Het gaat hier om een oud zweel van 1997 Yamaha Neos 2t 50cc “49”
valse lucht kan ik niet echt ontdekken. Weet iemand iets meer hiervan want dit gaat denk ik wat boven mijn kennis
hoe ik nu een beetje Fatsoenlijk rij is met de 80 sproeier en op de choke wel is het 1 kicken en hij start
Alvast bedankt
Teake
opzich ben ik wel technisch tot zover. Ik heb een vast loper gehad na veel kilometers. Bij de vast loper zijn de krukas keerring er uit gedrukt dit was aan de vario kant, lagers zijn goed. Om het gelijk goed te doen heb ik die van de ontsteking kant ook gedaan. Gelijk alles maar schoonmaken je bent er toch bij.
voor de rest heb ik een nieuwe cilinder en zuiger en kop en nieuwe pakkingen er op gedaan. Ook een nieuwe bougie, membraan en pakkingen.
tot zo ver hij loopt eindelijk weer na een paar dagen sleutelen. Mooi power filter “ook zonder geprobeerd” er op en grotere sproeier. Lucht schroef 1,5 en proberen af te stellen. Ik kwam het dorp amper uit. Oké deze is te groot van 76 naar 88 is wel een hele grote sprong foutje hehe. Best 80 er in rijd iets beter maar lomp, afstellen niks niet harder dan 20/30 km/h oké weer terug naar de oude sproeier van 76 er in, ohja elke keer de caberateur ook schoongemaakt. Maar ook hier weer helemaal niks. Lomp en traag laag geluid en weinig toeren. Op de minder stander kom die wel hoger in toeren. Vario er uitgehaald rolletjes waren versleten oké vervangen zo gezegd zo gedaan. Alles weer back together en nog steeds lomp en zwaar geluid. Ik heb de luchtschroef nog geen kwart slag open hier meer kan ik een beetje fatsoenlijk. rijden de lucht schroef op nog geen eens een kwart dit is best vaag. Uitlaat is ook niet verstopt en de prop is er al lang uit. De scooter haalde voor het hele gebeuren een nette 68 kilometer per uur op gps.
Het gaat hier om een oud zweel van 1997 Yamaha Neos 2t 50cc “49”
valse lucht kan ik niet echt ontdekken. Weet iemand iets meer hiervan want dit gaat denk ik wat boven mijn kennis
hoe ik nu een beetje Fatsoenlijk rij is met de 80 sproeier en op de choke wel is het 1 kicken en hij start
Alvast bedankt
Teake
Last edited: