Scooter loopt minder hard na reparatie

sjaaky55

Well-Known Member
Hallo,

2 Maand geleden is de zuiger en cilinder van me scooter kapot gegaan. Er was iets vast gelopen, iets met een vering uit de cilinder geschoten ofzo. Snapte het niet helemaal.
Maar in ieder geval is dat toen gerepareerd. Nieuwe zuiger, cilinder en verpakkingen (of verkappingen ofzo). Toen moest ik hem inrijden. Maar toen viel de scooter soms onder het rijden opeens uit. Dus is er een grotere sproeier in gekomen en luchtfilter eruit. Toen reed hij weer goed.
Nu ik hem 300-400 km ingereden heb, mag hij weer vol gas. Maar hij rijdt nu maar 60 km/uur max. Terwijl hij voor het hele vastlopen de 70 wel haalde. Is dit een questie van inrijden of komt het door een van de veranderingen? (Zit een technigas terugloop uitlaat op).


Nog een andere vraag trouwens :p Waar is het knopje voor, die op de het dekseltje zit wat over de olie tank zit? Heb hem laatst past opgemerkt :p

Bvd
 
Advertisement - register to remove this

als de cilinder si vervangen kan ik je 99% garanderen dat er een imitatiecilinder op is gekomen , en vaak zijn dat absoluut geen betere cilinders..

overigens is een echt originele cilinder dusdanig prijzig dat deze niet word gekocht over het algemeen. wat IMO het beste is is om de originele cilinder te honen , aangezien de kwaliteit en de opbouw hiervan perfect is voor dagelijks gebruik , dus betrouwbaar , trekt goed , loopt snel als het moet etc.

imitatiecilinders kunnen soms behoorlijk bagger zijn , er zijn ook wel goeie imitatiecilinders , maar er zijn zoveel dat je tussen de bomen het bos niet meer ziet...

Wat je dus eerst eens moet weten is wat voor cilinder er nou op zit , anders hoeven wij hier verder niet op te reageren eigenlijk..
 
Wat vind je dan een goeie vervangingscilinder als ik vragen mag?

geen 1 eigenlijk..

IMO kun je het beste gewoon de echte originele cilinder gebruiken.

DR50 draait weer meer toeren , Polini en malossi net zo , verder zijn er allerlei chinese merken met malle zuigers , slechte afwerking , rare poorttimingen e.d. zoals de Motoforce Eco bijv.

Powerone is ook niet zo gek btw..
 
Dus in principe zeg jij, dat ALS je per se een nieuwe cilinder moet, kun je beter de Power One nemen tegenover de DR50 / Motorforce ECO etc?
 
Ja.
Dit is ook een kut cilinder, als dat ten minste de gene is die ik mee kreeg bij dijkman. Dacht dat het om een dmp ging maar goed. 70km/h en dan houd het echt op.
 
Back
Top