scooter loopt langzaam na onderhoudsbeurt

Koen11111

New Member
Piaggio zip 2018 4t 50cc iGet

Hoi,

Ik heb mijn scooter afgelopen maand naar de scooter monteur gebracht, hier heeft hij olie ververst, luchtkapfilter vervangen, nieuwe bougie erin gezet en mijn banden vervangen. Mijn scooter liep voorheen ongeveer 59 km/u warm. Na de onderhoudsbeurt loopt hij ongeveer 52/53 km/u warm. Weet iemand waar dit aan kan liggen. Rollen zijn namelijk niet vervangen.

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Misschien heeft men in het verleden de carburateur afgesteld met een vieze luchtfilter.
Nu de filter is vervangen laat deze theoretisch meer lucht door (luchtweerstand is minder van een schoon filter dan van een vuil filter)
Met andere woorden als dit het geval zou zijn geweest, is het brandstof/lucht mengsel na de beurt armer.

Kijk naar de bougiekleur dan weet je hoe de verbranding is.

Als je een andere bandenmaat hebt, kan het ook zijn dat de teller wat af gaat wijken, vandaar.
Hij liep 59 GPS, na beurt 53 gps. Dus ligt denk ik niet aan de teller
Post automatically merged:

Misschien heeft men in het verleden de carburateur afgesteld met een vieze luchtfilter.
Nu de filter is vervangen laat deze theoretisch meer lucht door (luchtweerstand is minder van een schoon filter dan van een vuil filter)
Met andere woorden als dit het geval zou zijn geweest, is het brandstof/lucht mengsel na de beurt armer.

Kijk naar de bougiekleur dan weet je hoe de verbranding is.
Oke dan ga ik daar zo naar kijken, bedankt. Ik was vergeten te vermelden dat ik een injectie scooter heb dus geen carb, sorry daarvoor.

Het kan aan je banden liggen de kwaliteit ervan en of het die snelheid wel aankan maar ik zou het niet echt weten waarom hij slomer gaat anders zou ik kleppen even checken of laten nakijken
Ik heb michelin city grip, maar ik ga dan wel met een vriend van me kijken naar mn kleppen. Bedankt!

misschien even proberen je ecu te reseten dat kan als volgt:

• DRAAI 7 KEER CONTACT AAN EN UIT.
  • BIJ DE 7e KEER CONTACT AAN DRAAIT U 1 KEER HET GAS VOLOP OPEN EN DICHT.
  • DAARNA CONTACT UIT ZETTEN.
  • NU IS TPS GERESET EN KLAAR VOOR GEBRUIK

Dat is gewoon bij piaggio volgensmij probeer het gewoon kan niks fout gaan
Heb het geprobeerd, niet veel verandering. We hebben accu er ook 10 minuten uitgehouden. Ik ga morgen kijken of mijn bougie er wel goed in zit, en of de scootermonteur uberhaupt de goede erin heeft gezet aangezien hij er bekend om staat dat hij graag op kosten wilt besparen voor zichzelf. Ik heb de laatste tijd ook dat mijn scooter zonder gas bij geven helemaal niet wilt starten.

Wat een service van die scootermonteur....
Eigenlijk is het van de zotte dat je een scooter weg brengt bij een scootermonteur voor vaak een serieus volume aan knaken,
en dat je het dan alsnog zelf moet maken er na.

Wat een service van die scootermonteur....
Eigenlijk is het van de zotte dat je een scooter weg brengt bij een scootermonteur voor vaak een serieus volume aan knaken,
en dat je het dan alsnog zelf moet maken er na.
ja kwam er in principe voor 1 band en een scooter die niet goed start, vervolgens smeert ie me nog een achterband aan door te zeggen dat ik er een wok van ga krijgen, precies t zelfde wat hij tegen een maat van me zei. Nou 2 banden gedaan, probeert die me ook nog een volle beurt voor 550 euro aan te smeren. Dat net niet gedaan, dan denk je scooter start nadat je 240 euro heb betaald voor t beurtje. Kom daar aan, hij probeert m te starten precies hetzelfde probleem

in mijn jonge jaren had ik een honda vision, na een jaartje erop gereden te hebben werd het tijd voor nieuwe banden, bij de lokale brommer boer banden gekocht (pre internet) en erop gezet en ineens reed ik bijna 7km per uur sneller, bleek dat de wang van de oude band aanliep op de achterveer.

In jou geval kan het geen kwaad om even te checken of het omgekeerde niet is gebeurd en dat de nieuwe band nu ergens aanloopt.

Back