scooter loopt hoog stationar

zipke70cc

Member
hallo ik heb een zip 70cc maar nu als ik hem start loopt hij van zelf hoog stationar maar zodra ik hem 1min heb laten draaien zakt die. waarom gaat hij zo hoog toeren maken is dat normaal? wie kan helpen
mvg.
 
Advertisement - register to remove this

Dat heeft denk ik te maken met de elektrische choke.

Je zou deze kunnen loskoppelen en de scooter starten en dan kijken wat het toerental doet
 
Last edited:
Je probleem was dat wanneer je de scooter starte je een hoog stationair toerental had en dat het na 1 minuut zakte, ik dacht dat het dus de choke was en er zijn instructies gegevens om de connector los te halen.
Als het goed is, als je dan de scooter start, zal het toerental lager blijven hangen als de choke is losgekoppeld
 
Je probleem was dat wanneer je de scooter starte je een hoog stationair toerental had en dat het na 1 minuut zakte, ik dacht dat het dus de choke was en er zijn instructies gegevens om de connector los te halen.
Als het goed is, als je dan de scooter start, zal het toerental lager blijven hangen als de choke is losgekoppeld
ah oke en als die dan nog hoog in toere gaat waar ligt dat aan?
 
De choke ontkoppelen zal je probleem zeker niet oplossen, een E choke gaat juist uit als er stroom doorheen gaat. Als er dus geen stroom doorheen gaat blijft de chokesproeier openstaan waardoor je scooter te rijk en hoog stationair zal lopen.
Post automatically merged:

Scootertuub heeft hier een keer een uitleg over gegeven, zal ff kijken of ik m kan vinden.
Post automatically merged:

Als het goed is, als je dan de scooter start, zal het toerental lager blijven hangen als de choke is losgekoppeld
Dit werkt dus juist andersom
 
De choke ontkoppelen zal je probleem zeker niet oplossen, een E choke gaat juist uit als er stroom doorheen gaat. Als er dus geen stroom doorheen gaat blijft de chokesproeier openstaan waardoor je scooter te rijk en hoog stationair zal lopen.
Post automatically merged:

Scootertuub heeft hier een keer een uitleg over gegeven, zal ff kijken of ik m kan vinden.
Post automatically merged:


Dit werkt dus juist andersom
top! bedankt voor de correctie
 
deze morgen gestart en loopt nier meer hoog stationar van zelf wel klein beetje maar dat is normaal als die koud is dus het lag aan het weer
maar toch bedankt.
Post automatically merged:

maar nu hebk nog vraagjes mn 70cc laten afstellen maar gaat maar 65 :/ teller ofs trekt wel heeel goed maar top is niet echt goed vind ik voor een 70cc want op mn 50cc haalde ik 85
setup
70cc airsal
sproeier 78
rollen 6gr
drukveer malossi zwart
trekveren rood 2000rpm
17.5mm carb ontgrensd
 
Last edited:
Hoog stationair is een teken van een te arm brandstof mengsel. Dat kan verklaren dat het nu opgelost is. Toen het koud was, had de scooter meer brandstof nodig dan nu. Waarschijnlijk liep ie net iets te arm met de vrieskou.
Post automatically merged:

Wat voor uitlaat heb je op die 70cc liggen?
 
Hoog stationair is een teken van een te arm brandstof mengsel. Dat kan verklaren dat het nu opgelost is. Toen het koud was, had de scooter meer brandstof nodig dan nu. Waarschijnlijk liep ie net iets te arm met de vrieskou.
Post automatically merged:

Wat voor uitlaat heb je op die 70cc liggen?
sito plus lang model ontgrensd
 
Back
Top