Scooter loopt hoog stationair

F12R Breda

Member
Hoi allemaal ik heb hier een aerox uit 2007 staan. Hij rijdt altijd prima, er is niets veranderd en plots loopt hij heel hoog stationair. Ook is de bougie helemaal zwart terwijl deze altijd koffiebruin was. Ik heb al gechecked voor valse lucht maar dit lijkt het niet te zijn. Misschien blijft de choke open staan?
Hij lijkt ook wat slechter te starten maar dat kan ook mijn verbeelding zijn. Warm of koud maakt niet uit. Hij blijft lang hangen in toeren als ik gas loslaat zakt langzaam naar 6000, vervolgens naar 4000, en na lange tijd zakt hij terug naar 2500, zoals ie normaal loopt maar soms helemaal niet en hangt ie op 4000.

Yasuni r, power 1, verder alles standaard. Iemand een idee?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Choke zou inderdaad kunnen. Heb je ook al gecontroleerd of het spruitstuk geen schuren heeft, en of dat hij verhard is door de loop van der jaren heen.
Misschien sluit hij niet goed af waar de carburateur in zit en daar langs valse lucht van buitenaf aan zuigt.

Andere optie kan zijn de krukas keeringen.. Een klein lekje kan grote gevolgen hebben.. Even controleren of dat de keeringen niet 'zweten'

Anders misschien het membraan niet meer goed.
 
Choke zou inderdaad kunnen. Heb je ook al gecontroleerd of het spruitstuk geen schuren heeft, en of dat hij verhard is door de loop van der jaren heen.
Misschien sluit hij niet goed af waar de carburateur in zit en daar langs valse lucht van buitenaf aan zuigt.

Andere optie kan zijn de krukas keeringen.. Een klein lekje kan grote gevolgen hebben.. Even controleren of dat de keeringen niet 'zweten'

Anders misschien het membraan niet meer goed.

Dankjewel voor de info, maar zou de bougie bij valse lucht niet grijs moeten worden?

Spruitstuk had ik al gechecked op scheurtjes, maar een beetje hard is ie wel.

Keeringen, membraam en spruitstuk ga ik iig proberen.
 
Back
Top