Scooter loopt harder zonder filter, wat houdt dit in?

rxss

Well-Known Member
Mijn scooter een zhongyu 4 takt uit 2009 loopt niet helemaal lekker en houdt zo nu en dan in als ik het gas vol open heb. Heb hem voor 200 gekocht op marktplaats en heb iemand 100 euro gegeven om hem na te kijken maar diegene heeft enkel wat nieuwe knopjes erop gezet hier en daar en niks aan die filter gedaan.
Hij vertelde mij dat ik die filter eruit moest halen en gewoon zo moest gaan rijden maar als het droog weer was moest ik wel oppassen voor fijne deeltjes :S

Bij de scooterzaak vertelde ik dit en die zeiden dat je zo niet met je scooter kon rijden want dan rijd je hem helemaal stuk.

Dus heb ik de filter van de zuiger er weer in gezet en de kap erop etc.

Nu rijd hij wel tussen de 5 en 10 km langzamer en geeft hij 55 aan op de teller en zonder die filter en kap geeft hij 60 a 65 aan op de teller.

Nu ik er al wat geld in heb gestoken wil ik niet al te veel kosten meer eraan hebben. Kan ik er zo mee blijven rijden ondanks dat hij af en toe wat smoort op maximale snelheid of moet ik hem echt even naar de scooterzaak brengen om na te laten kijken?

Diegene die ik de 100 euro heb gegeven breng ik hem niet meer naar toe nadat hij vertelde dat hij jaren TBS heeft gehad en steeds mijn scooter wil lenen en zegt dat je zonder filter kan rijden, daar wil ik dus niets mee te maken hebben.

Nu zoek ik dus een goedkope oplossing als het noodzakelijk is dat dit opgelost wordt. Als ik er zo mee kan blijven rijden zonder problemen dan doe ik dat, maar als het meer brandstof kost of het slecht voor de scooter is zal ik hem toch naar de scooterzaak moeten brengen.
 
Advertisement - register to remove this

Als je scooter harder rijdt zonder filter dan met, moet je een naar mij mening een kleine sproeier monteren.

Er bestaat ook een kans dat het filter de luchtstroom begrensd, maar dan weet ik niet. Dit type scooter ken ik niet.
 
Back
Top