Scooter loopt harder en niet goed

SPvGils10

New Member
Mijn sym mio 50(2008) gekocht met 5532km d’r op, nu bijna 1000 kilometer later(6608km). Loopt dat ding niet hetzelfde.
Bij aankoop behaalde ik een snelheid van 52.
En nu bijna 58…
Het enige wat ik heb veranderd is de olie, verder helemaal normaal(denk/hoop standaard)
Als ik vol gas rij klinkt ie ook niet gezond, het brom geluid is weg, denk gewoon veel ste veel toeren.

Laatst heeft ie veel moeite met starten, en als ik iets rij en later stop voor bijvoorbeeld een stoplicht, dan stopt m’n scooter ook soms.
Ook stottert mijn scooter af en toe, stopt volledig met gas geven, rijd daarna(tot nu toe) wel gewoon weer verder.
(ga binnenkort weer olie vervangen, dat olie vlakje staat volledig rood)

Heeft iemand een idee hoe dit komt? En wat ik ertegen kan doen.

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Mijn sym mio 50(2008) gekocht met 5532km d’r op, nu bijna 1000 kilometer later(6608km). Loopt dat ding niet hetzelfde.
Bij aankoop behaalde ik een snelheid van 52.
En nu bijna 58…
Het enige wat ik heb veranderd is de olie, verder helemaal normaal(denk/hoop standaard)
Als ik vol gas rij klinkt ie ook niet gezond, het brom geluid is weg, denk gewoon veel ste veel toeren.

Laatst heeft ie veel moeite met starten, en als ik iets rij en later stop voor bijvoorbeeld een stoplicht, dan stopt m’n scooter ook soms.
Ook stottert mijn scooter af en toe, stopt volledig met gas geven, rijd daarna(tot nu toe) wel gewoon weer verder.
(ga binnenkort weer olie vervangen, dat olie vlakje staat volledig rood)

Heeft iemand een idee hoe dit komt? En wat ik ertegen kan doen.

Alvast bedankt!
mocht je bedoelen dat het olie lampje brand? zoja ben je al te laat vrees ik.
 
Het lampje brandt niet, er is een vlakje dat van groen naar rood kleurt, had gelezen dat die aangeeft wanneer het tijd is om olie te verversen
Post automatically merged:



Hoe kan ik erachter komen of dat het is?
Lekke uitlaat kan je horen. Dan knettert hij.

Valse lucht kan je vinden door met een spuitbus met remmenreiniger, of deodorant, (zolang het maar brandbaar is) te sprayen in de buurt van het inlaatspruitstuk. Met draaiende motor. Als het toerental ineens omhoog gaat dan betekent dat dat de ontvlambare remmenreiniger/deodorant naar binnen gezogen wordt en ontbrandt.

Ik zal wel weer een neuroot gevonden worden, maar wees wijs en check de spruitstukisolator. Die @#$dingen zijn van een materiaal gemaakt wat makkelijk scheurt en afbrokkelt. Bron van ergernis. Vervangen incl. 0-ring kost weinig.
 
Wanneer zijn de kleppen voor het laatst gesteld? Dat helpt meestal met het beter starten. Ik weet het niet meer zeker, maar dat heeft ook invloed op je topsnelheid.

Of misschien makkelijker, wanneer heeft de scooter voor het laatst een beurt gehad waarbij de kleppen zijn gesteld, rolletjes zijn vervangen, eventueel is gekeken naar de v-snaar e.d.
 
Back
Top