Scooter loopt goed stationair maar trekt amper op

Thijslokhorst

New Member
Hoi allemaal!

Ik heb een La Souris sourini RS euro5 scooter met ongeveer 1900km op de teller. Sinds kort trekt de scooter heel gek op, hij loopt goed stationair maar als ik het gas open zet trekt hij heel even op en lijkt het tussen de 5 en de 10 km/u Alsof hij doodloopt. Hierna gaan de toeren weer omhoog en is er schijnbaar weinig aan de hand, tot ik bij de 30 km/u aan kom, hier stopt de scooter volledig met trekken (het is een geel kenteken) ik heb zelf niks aan de scooter gedaan en laat het onderhoud bij la souris zelf doen. Hij is 2 weken geleden voor onderhoud geweest maar hier zeiden ze niks geks te vinden en hebben ze hem weer meegegeven, maar de optrekproblemen zijn er nog steeds. Iemand enig idee wat het kan zijn en of dit makkelijk zelf op te lossen is? Zo niet weet ik in ieder geval wat ik tegen de monteur moet zeggen als ik de scooter weer langs breng
 
Advertisement - register to remove this

Misschien hebben ze een verkeerde lucht filter spons geplaatst. Heb het zelfde ondervonden bij de scooter van mijn vrouw. Had een filter die tegenover de oude wat dikker en harder aan voelde. Kan natuurlijk ook iets anders zijn maar dit is wel een makkelijke en goedkope manier om na te kijken en zelf te doen.
 
Wanneer je het gas opendraait, komt er meer onderdruk in het gasklephuis, en dat meet de MAP sensor. Manifold Absolute Pressure sensor.
Die geeft dat door aan de ECU, en die moet dat vertalen in meer benzinedoorvoer in je injector. Langere injectie tijden.
Wanneer je MAP sensor kapot is, of een slecht contact maakt krijg je mogelijk dit soort kuren.
Daar denk ik als eerste aan. Niet kijken, maar laten doormeten door de monteurs.
Misschien is er iets mis met de opbrengst van de benzinepomp, om nog maar een oorzaak te noemen.
Succes.
 
Back
Top