Scooter loopt goed na een tijd rijden, maar bij net starten slecht

Evan_Neos

Well-Known Member
Hoi,

Mijn probleem is het volgende:
Mijn scooter, een yamaha neo's, ontgrenst, liep op zich prima. De laatste tijd werd het wat minder, dus ik besloot ff een beetje aan mn afstelling te klooien.
Hij startte iets minder (was eerst altijd 3 kickjes, nu 5 of 6). Gisteren heb ik mijn brommer toen ie warm was perfect stationair laten lopen, en ook echt een kwartier en af en toe vol gas geven, niets aan de hand, liep als een zonnetje en als ik hem uit en aan zette werkte dat perfect.

Toen wilde ik 2, misschien 3 uurtjes later m'n scooter weer starten om ergens heen te gaan. Dat werkte dus voor geen meter, ik moest een paar keer kicken, toen liep ie wel maar zodra ik gas begon te geven viel ie uit, hij maakt héééle lage toeren en zodra ik gas geef hoor ik ook een soort 'sis' geluid uit m'n uitlaat, duidt dat niet op teveel benzine en benzine in de uitlaat? Uiteindelijk startte ie helemaal niet meer, ook een halfuur later niet.

Iemand enig idee? De afstelling is voor iedere ontgrensde scooter weer anders toch? Luchtschroef anderhalf tot 2 slagen open, dat weet ik, maar verder.. Heb hem deze week nodig om naar m'n werk te rijden (elke dag 20 km).

Graag hulp!

Evan
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nee heb handmatige choke, maar hij deed t altijd prima en nu opeens niet meer. Maargoed hij rijd op t moment wel weer redelijk, heb er toch maar een nieuw bougietje ingedaan hoewel de oude nog prima vonkte, we gaan wel weer verder kijken.....
 
Back
Top