Scooter loopt beroerd als hij warm is

Jussie

New Member
Goededag mede scooter gebruikers,

Ik heb dus een La Souris Vespelini uit 2018.

Uit het niets loopt hij heel beroerd als hij warm is. Het gebeurd echt alleen als hij warm is, als hij koud is is er niks aan de hand!

En als ik het over beroerd heb bedoel ik; niet zijn max snelheid, trekt traag op. Kan amper nog een berg opkomen.

Ik heb de lamdasone sensor eruit gehaald en schoongemaakt. Ik heb de bougie en luchtfilter gecontroleerd. Ook de temperatuursensor die in het cylinderblok zit heb ik eruit gehaald maar ook daar was niks aan te zien.

Ik heb heel veel rondgezocht op dit forum en andere sites, en veel dingen geprobeerd maar niks heeft geholpen. Ik was benieuwd of een ervaren iemand mijn topic voorbij zou zien komen en mij wellicht verder kan helpen.

Ik weet dat de temperatuursensor en de lamdasensor met elkaar werken, ik wou gaan proberen om de temperatuursensor uit het blok te laten om te kijken of hij het normaal doet als hij denkt dat de motor koud is? Of is dit totaal niet verstandig?

Ik heb jullie hulp nodig! Wat zou het kunnen zijn? Het kan toch niet aan de injectie liggen of de kleppen liggen want het gebeurd alleen als hij warm is??

Bij voorbaat dank!!!!
Groet,
Justin
 
Advertisement - register to remove this

Heb je ook al naar de aandrijflijn gekeken.
Wat is de onderhoudshistorie ?
Je zoekt nu meer in het electronische gedeelte, ik zou bij de aandrijving beginnen.
Rolletjes, vario, koppeling.
Of je moet al weten of dat in orde is.
Maar bij warme motor denk ik aan een slechte isolatie van de bobine.
Accu nog goed ?
Klepspeling nagekeken ?
 
Last edited:
Back
Top