This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter loopt alléén stationair

Melvinnn

New Member
Hallo iedereen even een vraagje ik heb een Peugeot Viva city. Ben bezig om een een cross scooter te maken nu heb ik deel van de kabel boom weggehaald Heb alleen de kabels van bobine naar cdi naar contactslot zitten er nog
Maar nu wel de scooter alleen nog maar stationair lopen als ik gas geef slaat die af dat deed die voor de tijd niet

Wie kan me helpen

Als je scooter start dan maakt het niet uit wat je met je kabelboom hebt uitgespookt. Dat zal niet de reden zijn dat ie alleen stationair blijft draaien.

Heeft ie wel eerst goed gereden? Of niet?

Als je scooter start dan maakt het niet uit wat je met je kabelboom hebt uitgespookt. Dat zal niet de reden zijn dat ie alleen stationair blijft draaien.

Heeft ie wel eerst goed gereden? Of niet?
Ik denk dat ik het probleem heb gevonden
De gele kabel van de elektrische choke is ook door geknipt alleen de groene is nog intact
Of heeft dat helemaal geen functie meer??

En zo wel hoe los ik dat op

Alvast vriendelijk bedankt

beetje meer info over setup enz zou fijn zijn en wat je allemaal eraan gebeunt hebt, een video is ook handig
Het betreft nog een standaard blokje
Heeft gewoon altijd gedaan
Maar nu ik de deels de kabelboom heb weggehaald loop doe alleen nog stationair ..

Maar nu is me vanmorgen opgevallen dat de gele kabel van de choke door is en kan hem nergens meer op aansluiten

Nieuwe carburateur zonder elektrische choke? Of heb je nog andere tip

In principe maakt het niet uit of de choke is aangesloten of niet.
Momenteel staat dus de choke altijd aan en krijgt de scooter een extra rijk mengsel.
Mocht de choke het probleem zijn, krijg je pas problemen als de motor warm gedraaid is omdat dan het mengsel te rijk is maar dit is bij jouw ook duidelijk niet het geval.

De choke kun je gemakkelijk weer werkende krijgen door enkel weer de gele draad aan te sluiten.

Voor wat elektrisch betreft lijkt me minder voor de hand liggend tenzij je overslag zou hebben van de bougiekabel/bougiekap naar de massa van je scooter of een slechte bobine die overslag heeft.
Echter dan zou de scooter wel toeren maken maar bij een hoger toerental plots beginnen te stotteren/uitvallen en/of knallen uit de uitlaat, dit is zover ik begrijp ook niet het geval.

Het lijkt er dus op dat het blokje niet voldoende brandstof krijgt of het mengsel te arm is bij het opendraaien van de gashendel.

Heb je de carburateur al eens schoon gemaakt?
Gecontroleerd op valse lucht?
Membraan in orde?