In principe maakt het niet uit of de choke is aangesloten of niet.
Momenteel staat dus de choke altijd aan en krijgt de scooter een extra rijk mengsel.
Mocht de choke het probleem zijn, krijg je pas problemen als de motor warm gedraaid is omdat dan het mengsel te rijk is maar dit is bij jouw ook duidelijk niet het geval.
De choke kun je gemakkelijk weer werkende krijgen door enkel weer de gele draad aan te sluiten.
Voor wat elektrisch betreft lijkt me minder voor de hand liggend tenzij je overslag zou hebben van de bougiekabel/bougiekap naar de massa van je scooter of een slechte bobine die overslag heeft.
Echter dan zou de scooter wel toeren maken maar bij een hoger toerental plots beginnen te stotteren/uitvallen en/of knallen uit de uitlaat, dit is zover ik begrijp ook niet het geval.
Het lijkt er dus op dat het blokje niet voldoende brandstof krijgt of het mengsel te arm is bij het opendraaien van de gashendel.
Heb je de carburateur al eens schoon gemaakt?
Gecontroleerd op valse lucht?
Membraan in orde?