scooter loopt alleen goed als hij koud is

yamahayfz450

Well-Known Member
hey mensen

ik heb hier al een keer een topic over geplaatst maar toen liep me scooter helemaal belabbert.

ik heb 70cc malossi sport ac
standaard carberateur
en gianelli reverse uitlaat
sproeier 94

nou trekt mijn scooter echt snel op als hij koud is maar zodra hij goed warm word gaat hij stotteren, mijn bougie is nog aan de grijze kant, kan dit het zijn dat als hij warm word hij gaat stotteren? en zou ik een grotere sproeier proberen of niet? 100 of zo maar ik vind 94 voor mijn setup al groot,, of niet? nou ik hoop dat iemand kan helpen..alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

nou snap ik er helemaal niks van nou rijd hij helemaal niet meer goed...de bougie blijft zwart ook al heb ik er sproeier 87 in zitten of alsi k er 100 in doe precies hetzelfde, hij stottert als een gek...is er niemand die dit probleem heeft gehad?

en kan dit misshcien de onsteking zijn of de bobine? dat hij soms wel goed werkt en soms niet????
 
Nu heb ik er niet zo veel verstand van. Maare is de standaart cabarateur niet een beetje klein voor je setup? Als je scooter koud is en hij rijd goed. Ligt dit niet aan je elektrische choke? En zodra hij warm is gaat de choke uit en hij begint met de problemen. Dus waarschijnlijk sproeier te kleine of cabarateur. Maar nogmaals dit weet ik niet zeker. Weet niet welke cabarateur het beste op die 70cc van jou past. En anders heb je ergens valse lucht. Zodra hij warm is zet het blok uit. En is er dan ergens een opening. Andere bougie al eens probeert?
 
Nu heb ik er niet zo veel verstand van. Maare is de standaart cabarateur niet een beetje klein voor je setup? Als je scooter koud is en hij rijd goed. Ligt dit niet aan je elektrische choke? En zodra hij warm is gaat de choke uit en hij begint met de problemen. Dus waarschijnlijk sproeier te kleine of cabarateur. Maar nogmaals dit weet ik niet zeker. Weet niet welke cabarateur het beste op die 70cc van jou past. En anders heb je ergens valse lucht. Zodra hij warm is zet het blok uit. En is er dan ergens een opening. Andere bougie al eens probeert?


nee da moet echt wel gaan met standaard carberateur,, want ik heb net 10 minuten gereden en dan gaat hij slechter lopen , en nu loopt hij opeens weer helemaal belabbert, terwijl hij net goed trok.
ook al is hij nu koujd hij stottert weer als een gek,, kan dit misschien liggen aan te veel olie???? 1:30 heb ik gesmeerd en is best veel heb ik gezien,,
 
1:30 veel te veel gewoon 1:50 mengen zo super snel is het spul ook niet

12 mm moet best lukken

sproeier kleiner lijkt me verstandiger aangezien hij steeds zwart blijft

70 cc hoeft je niet meteen gigantische groote sproeier er in te douwen

ik neem aan dat er een stnd ontsteking op zit?

en zit er dan ook een elek shoke op?(trek dan die stekkers ff los en rijd dan ff 10 min rond)

ik heb ergens ook wel eens vernomen dat soms een bobine kapot gaat/of verkeerde er op zit dat dan de brommer er mee stopt na 10 minuten of gaat pruttlen maar lijkt me niet bij jou het geval
 
1:30 veel te veel gewoon 1:50 mengen zo super snel is het spul ook niet

12 mm moet best lukken

sproeier kleiner lijkt me verstandiger aangezien hij steeds zwart blijft

70 cc hoeft je niet meteen gigantische groote sproeier er in te douwen

ik neem aan dat er een stnd ontsteking op zit?

en zit er dan ook een elek shoke op?(trek dan die stekkers ff los en rijd dan ff 10 min rond)

ik heb ergens ook wel eens vernomen dat soms een bobine kapot gaat/of verkeerde er op zit dat dan de brommer er mee stopt na 10 minuten of gaat pruttlen maar lijkt me niet bij jou het geval



nou je het zegt kan dat best wel het geval zijn, maar da vroeg ik me dus ook af of zo'n bobine na 10 opeens raar kan gaan doen???
en 1:50 is dat niet de schraal?
mvg
 
Check ff het kabeltje bij je bobine, eentje zit gewoon met een stekkertje vast, knijp het stekkertje ff aan omdat hij soms mis kan vonken ivm trillingen (stekkertje gaat zweven). Ik had dat namelijk ook.

PS. Ik heb het over minarelli (aerox iig).
 
Back
Top