Scooter loopt alleen als ik hem schuin hou

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Hyosung Rush Challenger (SD50).
Hij loopt en start alleen als ik hem schuin hou maar zodra ik hem terug recht zet val hij stil.
Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Ik hoor het graag! :)
Ik heb de carburateur al uitgekuist maar nog steeds hetzelfde probleem :-(

Advertisement - register to remove this

Sparky

Active Member
Zaak is om eerst uit te vinden of dit een elektrisch probleem is of een motorisch.

Als de scooter recht staat en hij start niet, heb je dan wel een vonk aan de bougie?

ik zou even kijken of eventuele rotzooi in de tank de vacuum pomp niet verstoppen. want als je hem schuin houdt lijkt het mij dat de zooi er dan uit gaat en dat ie het dan wel doet.

Dankjullie wel! Ik weet al 1 ding zeker er loop wel benzine naar de carburateur.
Ik denk zelf ook de vlotter. Maar die beweegt op en neer en heeft ook een beetje speling naar de zijkant zou het daar aan kunnen liggen?? Alvast bedankt!

Sparky

Active Member
Belangrijk is dat de vlotter vrij kan bewegen ook als het vlotterbakje erop geschroefd is.
Ook dat de vlotterkamer goed gevuld wordt en dat de vlotterpen de toevoer goed afsluit op het moment dat de vlotterkamer vol is.
Het niveau in de vlotterkamer kun je controleren door een doorzichtig slangetje op de nippel van de aflaat van de vlotterbak te steken en het uiteinde omhoog te houden, vervolgens het schroefje van de aflaat open te draaien.
Het doorzichtig slangetje loop dan nagenoeg vol tot de hoogte van de benzine in de vlotterkamer. (Wet communicerende vaten).
Ik zeg nagenoeg omdat de benzine die het slangetje vult ook volume heeft en dit in principe uit de vlotterkamer wegstroomt.

Maar voor je een hoop, misschien onnodig, werk gaat doen, controleer eerst even mijn bijdrage #2.

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Naar welke zijkant beweeg je de scooter?
Als je aan de carburateur hebt gezeten, dan heb je waarschijnlijk iets niet goed terug geplaatst. Als hij het daarvoor wel gewoon deed.

ben je in bezit van een compressor? zo ja, carburateur even demonteren. alles eruit schroeven /doorblazen van alle kanalen en alles weer terug plaatsen zoals het zat.
als ik dit zo hoor lijkt mij het toch echt een carburateur probleempje, dus daar zal je het moeten zoeken

Welke draden / kabels lopen vrij en los? Is er eentje die rechtop geen contact maakt o juist kortsluiting?
Heeft jouw Hyoshung een beveiliging op de stander?
Groet,

Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb gisteren een volledig nieuwe carburateur besteld en een spruitstuk pakking. Normaal zou het pakket vandaag geleverd worden
Hopelijk was de carburateur het probleem is het straks opgelost.
Ik hou jullie op de hoogte!
Groetjes Jelle!

Advertisement - register to remove this