Luchtfilter toevallig 2 dagen geleden schoon gemaakt onderhoudsbeurt onbekend, ik heb maximaal 10/15 minuten gereden naar de dealer toe.Heb je ver gereden met aanlopende rem? Dan zou je hele blok naar de klote kunnen zijn.
Hoe zit het met het onderhoud? Wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld, olie ververst, carb en luchtfilter schoon gemaakt?
10/15 minuten maximaal, probleem na aan die schroef gedraaid te hebben is ook weg nu, nu zit ik met problemen dat me scooter niet of slecht start bij een koude motor. Bij warm start die in 1x en heb ik geen problemen na 10 min rijden.Laat me raden, hele dag beetje rond gereden met die aanlopende rem? Ja dan zal er wel het een en ander over verhit geraakt zijn of gewoon in de soep gelopen.....
Heb hem 2de hands gekocht, en dat wat jij opnoemt heet een kleine onderhoudsbeurt toch? En wat ben ik daar voor kwijt bij de gemiddelde dealer er staat nu net 10.000 km op.kwartiertje zou niet zoveel kwaad kunnen.
Als je nieteens weet wanneer er voor t laatst iets aan is gedaan zou k t maar allemaal doen voor de zekerheid
Dat kan ik nietverschilt per dealer. Als je het zelf doet kost het bijna niks op 2 uurtjes werk na
Dat vind ik wel een aardig bedrag zeker aangezien ik de scooter nog maar 3 weken heb.Ik zou schatten dat je richting de 200 euro kwijt gaat zijn aan een 10.000 km beurt
En dat valt onder een grote beurt, komen daar extra kosten bij stel ze zeggen leuk ja dit duurde toch langer of ja we hebben ook dit vervangen want dat was aan vervanging toe dat er een rekening van 300 voor me ligt?Het is normaal bij de 10 duizend kilometer een grote beurt te (laten) doen. Al helemaal als je niet weet wanneer er voor het laatst iets aan gedaan is. Je kan het ook niet doen en de levensduur van de scooter 4x zo kort maken.
Je zou ook kunnen vragen of ze alleen de kleppen willen stellen en de olie vervangen, want vaak komt slecht of niet starten door verkeerde klepspeling. Verhelpt dit het probleem niet kan je hem altijd nog terug brengen en ze er naar laten kijken want dan klopt er waarschijnlijk iets niet aan de carb.
Normaal zouden ze nu ook de rollen en v snaar vervangen maar dit is niet catastrofaal als het niet gebeurt en scheelt weer wat geld (beste blijft natuurlijk wel om alles te laten doen).
Mijn olie peil is heel laag kan dit de reden van alles zijn? Accu werkt, boogie vonkt, hoor een klik als ik gas geef dus komt olie bij.Als je specefiek om de kleppen en olie vraagt niet. Enige wat ze dan misschien doen is n ventieldopje ofz erop. Vraag je om een beurt dan kunnen ze dat wel doen.
Als het niet te veel werk is ga ik het zelf proberen, zoals boogie vervangen of iets anders. Maar wat jij noemt bijvoorbeeld kleppen stellen etc vind ik op dit moment nog te lastig en wil zelf meer kunnen en leren, ik merk ook bij een koude motor als ik hem weg trek dat die een klein beetje haperd de eerste minuut en ik niet gelijk mijn top raak maximaal 35 en dan bouwt die op dat heeft toch ook met de choke te maken.Wil je zelf het probleem oplossen of hem weg brengen? Anders is het een beetje raar om hier om hulp te vragen als je het toch niet zelf doet. Met een klein beetje zoekwerk kan je er ook wel achter komen.
Om het makkelijk voor je te maken: hoofdverdachten zijn slechte klepspeling of de carburateur (denk bij de laatste aan vuil in de sproeier of kapotte choke.
succes