Scooter loopt 10km zachter en lijkt afgeremd te worden

JV_010

Member
Goedemiddag, na wat aan mijn Stellings schroef gedraaid te hebben ( omdat ik dacht dat ik wel even mijn achterrem kon stellen ) ben ik gaan rijden en lijkt t alsof de scooter afgeremd word en ik loop opeens 10 km zachter. Gaat om een Piaggio Zip 4takt kan iemand mij helpen of hoe ik alles terug zet hoe het was? Mijn achterrem is ook heel zwak en werkt minimaal.

mvg, JV
 
Advertisement - register to remove this

Dan heb je waarschijnlijk.je kabel te strak gespannen. Kijk meteen even bij je remgreep of de kabel er daar goed inzit, waarschijnlijk is de kabel er daar half uit en zit je rem nu as het ware ingeknepen. Vandaar dat je langzamer gaat.

Is bij je remgreep alles in orde dan zit het aan de onderkant bij je achterwiel waar je hebt gedraaid niet goed. Eerst ff het tonnetje een stuk losser draaien zodat je wat ruimte hebt om te voelen hoe of wat er met je kabel moet gebeuren. Vervolgens is het een beetje op gevoel aandraaien tot je merkt dat je wiel vrij draait als je met de hand eraan draait en je de rem inknijpt al vrij snel voelt dat het remt
 
Dankjewel voor je reactie het heeft geholpen zover ik nu weet remt beter en probleem is weg. Nu zit ik met een ander probleem scooter starten slecht nu accu vervangen en start met een koude motor ook maar net en nu na de regen waar ik altijd problemen mee had niet meer.
 
Heb je ver gereden met aanlopende rem? Dan zou je hele blok naar de klote kunnen zijn.

Hoe zit het met het onderhoud? Wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld, olie ververst, carb en luchtfilter schoon gemaakt?
 
Laat me raden, hele dag beetje rond gereden met die aanlopende rem? Ja dan zal er wel het een en ander over verhit geraakt zijn of gewoon in de soep gelopen.....
 
Heb je ver gereden met aanlopende rem? Dan zou je hele blok naar de klote kunnen zijn.

Hoe zit het met het onderhoud? Wanneer zijn voor het laatst de kleppen gesteld, olie ververst, carb en luchtfilter schoon gemaakt?
Luchtfilter toevallig 2 dagen geleden schoon gemaakt onderhoudsbeurt onbekend, ik heb maximaal 10/15 minuten gereden naar de dealer toe.
 
kwartiertje zou niet zoveel kwaad kunnen.

Als je nieteens weet wanneer er voor t laatst iets aan is gedaan zou k t maar allemaal doen voor de zekerheid
 
Laat me raden, hele dag beetje rond gereden met die aanlopende rem? Ja dan zal er wel het een en ander over verhit geraakt zijn of gewoon in de soep gelopen.....
10/15 minuten maximaal, probleem na aan die schroef gedraaid te hebben is ook weg nu, nu zit ik met problemen dat me scooter niet of slecht start bij een koude motor. Bij warm start die in 1x en heb ik geen problemen na 10 min rijden.
Post automatically merged:

kwartiertje zou niet zoveel kwaad kunnen.

Als je nieteens weet wanneer er voor t laatst iets aan is gedaan zou k t maar allemaal doen voor de zekerheid
Heb hem 2de hands gekocht, en dat wat jij opnoemt heet een kleine onderhoudsbeurt toch? En wat ben ik daar voor kwijt bij de gemiddelde dealer er staat nu net 10.000 km op.
 
Het is normaal bij de 10 duizend kilometer een grote beurt te (laten) doen. Al helemaal als je niet weet wanneer er voor het laatst iets aan gedaan is. Je kan het ook niet doen en de levensduur van de scooter 4x zo kort maken.

Je zou ook kunnen vragen of ze alleen de kleppen willen stellen en de olie vervangen, want vaak komt slecht of niet starten door verkeerde klepspeling. Verhelpt dit het probleem niet kan je hem altijd nog terug brengen en ze er naar laten kijken want dan klopt er waarschijnlijk iets niet aan de carb.
Normaal zouden ze nu ook de rollen en v snaar vervangen maar dit is niet catastrofaal als het niet gebeurt en scheelt weer wat geld (beste blijft natuurlijk wel om alles te laten doen).
 
Het is normaal bij de 10 duizend kilometer een grote beurt te (laten) doen. Al helemaal als je niet weet wanneer er voor het laatst iets aan gedaan is. Je kan het ook niet doen en de levensduur van de scooter 4x zo kort maken.

Je zou ook kunnen vragen of ze alleen de kleppen willen stellen en de olie vervangen, want vaak komt slecht of niet starten door verkeerde klepspeling. Verhelpt dit het probleem niet kan je hem altijd nog terug brengen en ze er naar laten kijken want dan klopt er waarschijnlijk iets niet aan de carb.
Normaal zouden ze nu ook de rollen en v snaar vervangen maar dit is niet catastrofaal als het niet gebeurt en scheelt weer wat geld (beste blijft natuurlijk wel om alles te laten doen).
En dat valt onder een grote beurt, komen daar extra kosten bij stel ze zeggen leuk ja dit duurde toch langer of ja we hebben ook dit vervangen want dat was aan vervanging toe dat er een rekening van 300 voor me ligt?
 
Als je specefiek om de kleppen en olie vraagt niet. Enige wat ze dan misschien doen is n ventieldopje ofz erop. Vraag je om een beurt dan kunnen ze dat wel doen.
 
Als je specefiek om de kleppen en olie vraagt niet. Enige wat ze dan misschien doen is n ventieldopje ofz erop. Vraag je om een beurt dan kunnen ze dat wel doen.
Mijn olie peil is heel laag kan dit de reden van alles zijn? Accu werkt, boogie vonkt, hoor een klik als ik gas geef dus komt olie bij.
 
Wil je zelf het probleem oplossen of hem weg brengen? Anders is het een beetje raar om hier om hulp te vragen als je het toch niet zelf doet. Met een klein beetje zoekwerk kan je er ook wel achter komen.

Om het makkelijk voor je te maken: hoofdverdachten zijn slechte klepspeling of de carburateur (denk bij de laatste aan vuil in de sproeier of kapotte choke.

succes
 
Wil je zelf het probleem oplossen of hem weg brengen? Anders is het een beetje raar om hier om hulp te vragen als je het toch niet zelf doet. Met een klein beetje zoekwerk kan je er ook wel achter komen.

Om het makkelijk voor je te maken: hoofdverdachten zijn slechte klepspeling of de carburateur (denk bij de laatste aan vuil in de sproeier of kapotte choke.

succes
Als het niet te veel werk is ga ik het zelf proberen, zoals boogie vervangen of iets anders. Maar wat jij noemt bijvoorbeeld kleppen stellen etc vind ik op dit moment nog te lastig en wil zelf meer kunnen en leren, ik merk ook bij een koude motor als ik hem weg trek dat die een klein beetje haperd de eerste minuut en ik niet gelijk mijn top raak maximaal 35 en dan bouwt die op dat heeft toch ook met de choke te maken.
 
Als je op you tube kijkt staan er filmpjes op , hoe je precies de kleppen moet stellen , en de choke kan controleren.
Zou eerst de olie op peil brengen voordat je wat anders doet , pas op er gaat totaal maar 0,7 ltr in dus je gooit hem gauw te vol.
choke :
 
Back
Top