scooter loop geen 70 meer.

Thamara-Honda

Well-Known Member
Hallow..


Ik heb een Honda X8rs die eerst altijd 70 liep. Nu zijn er rolletjes vervangen en de zelfde er in terug gezet, dat zelfde geld met de V snaar. Maar na dat loopt hij maar niet harder als 60/65. Ok de variateur is vervangen en daar is een kleinere in gekomen maar dat zou volgens de man van de winkel niks uit maken

ik sta nu echt op het punt om hem weg te brengen en te laten zorgen dat ie 70 loopt.
Maar liefst doe ik het zelf


alvast bedankt voor de tips
 
Advertisement - register to remove this

Komt toch echt door de variateur. Doordat de vario kleiner is komt de snaar minder hoog. Hierdoor heb je minder topsnelheid. Zorg dat 'de man van de winke;' er weer dezelfde vario inzet als er in zat.
 
de afstelling waarschijnlijk , je moet verschillende variateurrollen hebben om dit te kunnen , het werkt namelijk nooit zo dat als je dezelfde rollen erin zet dat dat ook meteen goed is.

na het monteren van nieuwe onderdelen ,en vooral een v-snaar zul je dus opnieuw moeten bepalen welk gewicht aan rollen goed is voor de scooter.

en dat die vent van de winkel iets zegt wil niet zeggen dat het zo is , die wil natuurlijk niet zeggen dat ie fout is ...
 
Honda moet je bijna verplicht een andere vario inzetten, met de originele kom je nooit op een fatsoenlijke snelheid. Optrek verbetert ook. Wel complete set kopen, dus vario gradenplaat halfpoulie
 
Back
Top