Scooter Lekt veel olie

kenneth_f

Well-Known Member
Nadat ik mijn scooter voor de eerste keer gestart kreeg nadat ik hem kocht vernam ik dat deze olie verliest (hele plas ) ,
Ik startte hem 5 min ofzo en toen zag ik dat er olie onder de scooter lag ,ik heb toen de scooter stil gelegd .
hij verliest redelijk veel olie wat kan dit zijn ?
 
Advertisement - register to remove this

kyk je caberateur eens na of die nog okee werkt...
meschien dat je slangetje gesgeurd is.... waar valt de olie ... midde onder je scooter ?
 
Dat weet ik eigenlijk niet ik geloof redelijk vooraan aan de blok ter hoogte van middenstandaard Hij lekt alleen olie als hij draait .
MVG
 
moet je eens kyken of de tank zelf van de olie geen gaatje in zit ,.,. zou kunne heb ik ook gehad , kan kome door de schroeve die je kappe bij mekaar houd.... en anders moet je gewoon even je caberateur deraf halen en even schoonmake met een tandeborstel en gewoon water ,.,.,. dan goed late droge en even doorblaze.... alles goed aansluiten... dan es kyken..

mogt het er dan nog zijn koop dan een nieuw slangetje zet dat erop (10 minuutjes werk) en als hij het dan ALSNOG doet xD...

ligt het toch echt aan je caberateur :p

wat voor een cab heb je 12 of 17.5 ?
 
De oliepomp zit vlak bij de krukas, maar ook als hij bovenaan zou lekken dan loopt het waarschijnlijk via het slangetje naar de voorkant van het blok.

Als je erop zit dan lopen de benzine en olieslang aan de rechtse kant naar beneden (Gaan samen in een huls), voel bovenaan eens of de boel vet is.
Als het bovenaan droog is kun je via de buddybak waarschijnlijk zien waar de benzineslang en olieslang uit de huls komen, als het daar ook niet vet is dan kun je misschien het beste de carterkap eraf halen.
 
Voel dan eerst eens waar het vandaan komt, door de aantrekkingskracht van de aarde zal de olie omlaag lopen, dus je begint met voelen op een zo hoog mogelijk punt;)
 
Geen nutteloze antwoorden ik heb er niet veel verstand , Van als je iets te zeggen hebt ,heb ik graag een antwoord

Moet je ergens verstand van hebben om te weten dat als er een gat in je tank zit het er zowel uit loopt als de motor loopt als dat de motor niet loopt?8P
 
het kan ook zijn :

dat het nippeltje waar je je olieslangtje op aansluit op de caberateur meschien kapot is , zou je nit gelijk in 1 oog opslag kunnen zien...

zet de punt van je wijsvinger eens OP en uiteinde van het nippeltje en .. ja ,.,. hoe zeg je dat xD ,.,. probeer het eens te "bewegen" meschien dat ie aan de onder kant gescheurd. gebroken is en boven derop nog goed vast zit....
waardoor als de moter loopt de olie naar de carb word gestuurd en daardoor een gedeelte ervan ontsnapt aan dat gebroken stukje ...

is een optie .... en is gratis :p
 
Back
Top