Scooter lekt steeds koelvloeistof

Sam.p

New Member
Ik heb een probleem net mijn scooter. Iets over de scooter: het is een 2takt aerox uit 2015. Er zit een stage 6 50cc cilinder onder. Ik heb de cilinder sinds een paar maanden en heb nu al meerdere keren problemen gehad met lekkende koelvloeistof in de cilinder. Iedere keer als ik dan de cilinder open maak is de pakking gesmolten. Als ik dan een nieuwe pakking erop doe rijd mn scooter goed voor een maand of 2-3 en daarna krijg ik weer hetzelfde probleem. Ik weet zelf niet meer waar het aan kan liggen aangezien ik de goede maat pakking heb en al meerde merken heb geprobeerd.
 
Advertisement - register to remove this

Lekt hij tussen het carter en cilinder of tussen de cilinder en de kop?
Zet je de moeren op het juiste moment en kruislings vast? Je kan goed kijken met een rei of blokhaak of je carter nog vlak is, dit kan je ook met je cilinder zelf en kop doen.
 
Hij lekt tussen de cilinder en de kop. Moeren waren goed gemonteerd en op moment gezet
Op de foto hieronder kan je zien hoe de pakking eruit ziet als ik weer lekkende koelvloeistof heb
Snapchat-994374087.jpg
 
Ik schaam me diep om dit te zeggen maar de afgelopen 2 keer dat dit is gebeurt heb ik action koelvloeistof gebruikt. Als ik er zo overna denk vind ik het dan niet heel gek dat dit gebeurt
Post automatically merged:

Heb je misschien gelijk een goeie suggestie voor andere koelvloeistof?
 
Ik schaam me diep om dit te zeggen maar de afgelopen 2 keer dat dit is gebeurt heb ik action koelvloeistof gebruikt. Als ik er zo overna denk vind ik het dan niet heel gek dat dit gebeurt
Post automatically merged:

Heb je misschien gelijk een goeie suggestie voor andere koelvloeistof?
Dat maakt echt heeeeeeel weinig uit, heb op mijn roze top 70 aerox altijd karwei kvs in gemieterd dus daar ligt t t probleem zeker niet. Of dat action spul moet echt rotzooi zijn
 
Wat is de kleur van de bougie? Aan de verbrandings kamer te zien lijkt het net of je met een te kleine sproeier hebt gereden.. Dan word alles ook meteen bloed heet.. Misschien dat dit je pakking heeft laten smelten.
 
Kvs van de Action is geen enkel probleem. Je kan er.net.zo makkelijk gedemiraliseerd water in gooien of kraanwater werkt allemaal.
Draai je de cilinder wel op het juiste moment vast? Dus met een momentsleutel? En heb je alles goed afgesteld?
 
Back
Top