Scooter Lekt gigantisch. Weet niet wat?!

Status
Not open for further replies.

YamahaNeos89

CelestiaL
Ik reed vandaag naar huis en na ongeveer 15 min te hebben gereden merk ik opeens dat mijn achterband begint te zwabberen. Na 500M ben ik thuis, kijk achterom en zie een spoor lopen van vloeistof. Stap van me scooter (inmiddels uitgezet) en ik zie letterlijk een kleine waterval naar beneden stromen, leek wel van onder me buddy te komen. Substantie rook naar benzine en olie en wat ook vettig. Kon de kleur niet echt goed zien.

Nu is mijn vraag, waar komt dit nou vandaan en wat is het?!

Heb nog een stuk gereden daarna en nu was er niks aan de hand..Wil alleen zeker weten dat dit een eenmalig iets is. Niet dat ik straks met 70 op me bek ga...:mad:
 
Advertisement - register to remove this

carberateur misschien, maar dan hoort het niet daarna weer goed te zijn
dus ik kan het je niet met zekerheid zeggen, zou het iig wel na laten kijken wat het klinkt levensgevaarlijk, straks glij je uit over je eigen benzine
 
probeer te kijken waar het vandaan komt, voel even aan je cabarateur, en aan je kabels.
ik zou het probleem eerst verhelpen want als het je olie is geweest en er niet meer genoeg in zit heb je kans op een vastloper.
 
Olie pijl is nog steeds in orde, heb m bijgevuld, nauwelijks wat bij. Ik heb m ook open geschroefd. zag wel olie zitten langs me tank, maar dat is wss van de keren dat ik te veel olie had bijgevuld en het iets overstroomde? Maar de substantie die lekte was echt vloeibaar. zowat water, kan t dan wel olie zijn? Hoe kom ik bij me Cabarateur? :$ ben nogal noob met scooter hoor. Heb een Yamaha Neos zoals je miss al uit de naam had vernomen.
 
Ik zou toch denken aan een lekke pakking ergens, je benzinedop er niet goed op, benzinetank lek. Slangetje kapot, oid.
Even precies uitzoeken waar het vandaan komt dus.

En komt het ook nog voor als je de scooter uit hebt?
 
Als ie uit staat lekt ie niet, net nog een keer gekeken nadat ie 3 uur heeft stil gestaan. Ligt geen druppel onder de scooter. Maar t vreemde is dat ik er daarna nog een stuk op heb gereden. En toen deed het probleem zich niet voor. Dus als het een pakking of tank lek zou zijn zou je toch nu weer dat probleem hebben? Tankdop zat er ook gewoon strak op.
 
Hmm, misschien krijg hij iets teveel benzine om een of andere reden en is dat eruit gelopen via je carb.
Gewoon verder rijden, als het probleem zich weer voordoet, meteen kijken waar het vandaan komt.
 
Ja maar zou die dan zoveel lekken? trok echt een spoor van 500M lang, niet drupjes, echt gewoon een dikke lijn. Ben alleen bang dat t probleem zich weer voordoet, en ik met 70 op me plaat ga, ik kon m nu al amper houden met 50..
 
kijk het dan voor de zekerheid na als je zon schrik hebt!
trek de kappen eraf en ga vanaf de tank je benzineslang volgen en kijk of daar scheurtjes in zitten, die slangen worden na jaren harder en harder en scheuren dan.
 
Dan word het toch echt uitzoeken waar het probleem vandaan komt.
Kijk gewoon alle pakkingen na, alle slangetjes, etc.

EDITje: Iets te laat, maar maakt niet uit :)
 
Het gaat iniedergeval niet eenmalig zijn. Tenzij de vloeistof op is natuurlijk. Maar als het echt een grote hoeveelheid is wat erruit komt. Zou je toch bij je Olie/benzine tank moeten kijken.
 
Porbleem gevonde -.-. Had een reserve tankje benzine van een liter in mijn buddy gedaan, was de dop gescheurd...nja vandaar die waterval dus. Bedankt in ieder geval voor de reacties!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top