Scooter lekt benzine als ik een passagier achterop neem

RPPC

Member
Mijn scooter rijdt prima als alleen ik erop zit, en ook met n passagier. Maar zowat elke keer als ik iemand achterop neem begint ie benzine te lekken en de lek wordt erger hoe langer ik rijd.

Ik heb nu al een paar keer het slangetje vervangen en gekeken of er ergens een braampje zit maar ik kon niks vinden.

De scooter betreft een btc streetline
 
Advertisement - register to remove this

Erg raar! Ik ga deze ff volgen.

Het zou heel goed een pakking kunnen zijn die "gescheurd" is waardoor er een groter lek ontstaat (scheur word dubbel belast) als je extra gewicht in de vorm van een passagier mee neemt.

Het zou kunnen!
 
Heb je al gekeken of alle slangetjes goed/juist bevestigd zijn ?
Komen deze niet klem te zitten wanneer er een passagier (lees: belasting) achterop komt ?
Een slangetje kan met deze extra belasting gaan lekken en zonder de belasting weer goed gaan sluiten.
 
Ik ga zo weer eens even op onderzoek uit voor de zoveelste keer, maar vorige keren dat ik keek was er niks dat het slagetje dat lekt beinvloed.
Volgensmij heb ik het probleem gevonden, alleen als 2 mensen erop zitten komt er een semi scherp stukje plastic tegen het slangetje aan. Het plastic is ook een beetje gesleten waar contact zou moeten zijn dus dit is waarschijnlijk de boosdoener. We gaan nu dit stukje plastic afvijlen
 
Volgensmij heb ik het probleem gevonden, alleen als 2 mensen erop zitten komt er een semi scherp stukje plastic tegen het slangetje aan. Het plastic is ook een beetje gesleten waar contact zou moeten zijn dus dit is waarschijnlijk de boosdoener. We gaan nu dit stukje plastic afvijlen
Dat zou het zomaar kunnen zijn.
Ben benieuwd naar de uitslag hiervan...
 
Back
Top