This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter Leasen???

psycho

Well-Known Member
Hallo Allemaal.

Ik ben opzoek naar een site met info over het leasen van een scooter.
Daarmee bedoel ik, een site met voor/nadelen en de eisen.
Prijzen lijkt me ook best handig.

En het liefst een bedrijf in Rotterdam(tenzij de site heel nederland vertegenwoord).

Vergis je hierbij niet. Met het leassen van een scoot wordt vaak iets anders bedoeld dan bij het leassen van een auto.

Bij een auto huur je m als het ware voor een lange periode, en daarna breng je m terug. Bij een scoot betekend leassen ecther "koop op afbetaling". Of ook wel, je betaald elke maand 30 euro en na x jaar istie afbetaald. Let daar dus even goed op wat ze precies bedoelen!

Groot nadeel is overigens natuurlijk dat als je scoot wordt gejat oid je braaf de overgie jaartjes die 30 euro per maand nog moet betalen.
Voordeel is dat omdat de betaling zo gespreid is, je er ook een casco-verzekering bij kan nemen. Dan heb je tenminste nog iets gejat als ie wordt gejat oid

Maar denk dus niet dat je elke maand op een andere scoot kan rijden als je leassed, want dat wordt dus niet zo bedoeld (jammer genoeg )

Dat weet ik allemaal.
Het gaat er ook om dat ik m op lease-koop manier neem.
Omdat ik 2400 in 1 keer toch wel wat krapjes vind, en eigen scooters altijd ga opvoeren wil ik er 1 die dat zegmaar tegen houd, en dan is leasen een goede oplossing.

Ik vind leasen persoonlijk oliedom, je dokt echt een megahoge rente. De kans dat ze je accepteren is ook vrij klein als je jong bent en geen vaste goed betaalde baan hebt. Probeer eerst bij vrienden/familie ofzo wat geld te lenen, en zie de lease echt als laatste redmiddel.

Ohja, en mocht je op de een of andere manier je betalingen niet netjes kunnen voldoen, dan kom je al snel bij het BKR (Bureau Krediet Registratie) op de zwarte lijst, waardoor het later heel moeilijk kan worden om bijv. een hypotheek of een GSM abonnement af te sluiten.

Heb er geen zin in om er nu diep op in te gaan, mijn raad: koop een 2e hands ding of een mooie fiets.

Lenen van geld voor een lullige scooter is bullshit imo

Last edited:
Leas-koop raad ik ook van harte af, helemaal als je nog jong bent.
Ik zie dat je september 21 wordt, dus misschien dat je al wel n vaste baan hebt? Wacht dan gwn ff tot je je vakantiegeld krijgt over n paar maandjes en koop er 1.