Scooter lang persoon

simsa

Well-Known Member
Goededag alle,

Zojuist met m'n broertje naar een scooter gaan kijken (SYM MIO) waarbij ik zag dat hij toch niet helemaal lekker uit kwam met een U bocht met zijn benen (buiten dat het frame schots en scheef was, mevrouw wist van niks :D). Dit had overduidelijk een klapper gemaakt.

Nu ben ik dus het forum gaan afstruinen om te kijken welke scooters in zijn prijsklasse geschikt zouden kunnen zijn voor hem.
Hij heeft ongeveer 750 euro te besteden voor een tweedehands scooter (wat iets aan de krappe kant is denk ik) en is ongeveer 1,90m.
Heeft iemand een goed advies welke scooter hem schikt. De Liberty S / Kymco people S heb ik al gespot en die zijn vaak wat duurder. Zou een SYM Fiddle 2 of Orbit wel schikken? Natuurlijk snap ik dat je het beste gewoon kan gaan passen in een scooterwinkel, maar misschien kan ik hier wat advies inwinnen om gerichter te zoeken.

Ik hoor het graag!

Groetjes Laurens
 
Advertisement - register to remove this

Gilera Runner is wel 1 van de betere scooters voor lange mensen. Met de Kymco en SYM modellen ben ik niet echt bekend dus daar durf ik geen uitspraak over te doen
Runner vind ik zelf ook wel mooi alleen wilt m'n broertje ook een windscherm en heb ik het idee dat hij toch naar een iets retro scooter kijkt.

blijf vooral weg van btc scooters enz. Die zijn heel klein
BTC spreekt me ook minder aan, denk dat die aan qualiteit ook net iets onder doen aan bijvoorbeeld een SYM. Dat kan ook puur mijn gevoel zijn.

Ik ben zelf 1.90 en pas prima op een fiddle 3 , gok dat er tussen de 2 en 3 kwa zit maar weinig verschil zit. En kwa betrouwbaarheid zit je wel goed bij sym
Sym Fiddle heb ik positieve dingen over gelezen, ook voor wat langere mensen en neem deze zeker in overweging. Op het moment heb ik een SYM Cello op het oog, zijn volgens mij vrij laag, dus dan moet hij bij een U turn even een been op de grond. Volgens mij doe ik dit met mijn Vespa ook zelfs (ben zelf 2 meter). SYM Cello is wel spuuglelijk, met dat stuur, maar heb wel een mooie op het oog voor een gunstige prijs.
 
Ik ben zelf 1.90 en pas prima op een fiddle 3 , gok dat er tussen de 2 en 3 kwa zit maar weinig verschil zit. En kwa betrouwbaarheid zit je wel goed bij sym
Ik heb een Sym Fiddle 2 en 3.
Op de Fiddle 3 zit ik beter, afstand tussen stuur en knieën bij sturen is beter bij de 3.
Ik ben ongeveer 1,87m.
Bij de 2 kom ik met stuur tegen de knieën of ik moet de knieën meer tegen elkaar houden.
Of dit aan het frame ligt of aan de zadel dat weet ik niet.
Wel hebben ze verschil in zadel.
 
Ik heb een Sym Fiddle 2 en 3.
Op de Fiddle 3 zit ik beter, afstand tussen stuur en knieën bij sturen is beter bij de 3.
Ik ben ongeveer 1,87m.
Bij de 2 kom ik met stuur tegen de knieën of ik moet de knieën meer tegen elkaar houden.
Of dit aan het frame ligt of aan de zadel dat weet ik niet.
Wel hebben ze verschil in zadel.
Dankjewel Bulldog, daar kan ik zeker wat mee. Denk dat m'n broertje dan ongeveer de zelfde lengte is als jou. Ben zelf zeker 2 meter, dus had hier ook moeite mee met het uitzoeken van een scooter.

Ik denk dat de Piaggio modellen (Liberty/Fly) ook geschikt zullen zijn. Uiteraard de Vespa ook die ik zelf heb alleen is dit net iets te prijzig om buiten te laten staan.
 
We hebben vanmiddag een SYM Cello opgehaald. Zeker niet mijn smaak, maar ik pas er met mijn 2 meter nog prima op en m'n broertje is er blij mee.
Het is de versie met het juiste motorblok en hij rijdt prima.

Bedankt voor de suggesties!
 
Back
Top