Scooter laad niet bij

Ramosszz

Member
Hoihoi me accu laad niet bij , Nu weet ik waar het probleem zit, Zit in de stekker vanaf me ontsteking etc , Alleen nu vraag ik me af welke draad er precies zorgt dat me accu opgeladen wordt vanaf het blokje waarop ik de stekker zet.

Betreft zip 2000 2t.
 
Advertisement - register to remove this

De witte en de gele draad is de ongeregelde wissel-spanning die van je vliegwiel komt en naar je spanningsregelaar gaat.
De groene draad loopt van de spanningsregelaar naar massa (=minpool accu), de rode draad is de geregelde spanning en laadt je accu en voorziet de gelijkstroom componenten van je scooter van 12~15 volt gelijkspanning/stroom
 
Last edited:
Ben benieuwd hoe je er zelf er achter bent gekomen dat de accu niet opgeladen word..

Eventuele mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat de accu slecht is, en deze de spanning niet vast kan houden en per zo veel minuten spanning verliest. Totdat er helemaal niks meer erin zit.

Maar het zou ook kunnen dat een van de spoelen in de stator beschadigd is geraakt.
 
Ben benieuwd hoe je er zelf er achter bent gekomen dat de accu niet opgeladen word..

Eventuele mogelijkheid zou ook kunnen zijn dat de accu slecht is, en deze de spanning niet vast kan houden en per zo veel minuten spanning verliest. Totdat er helemaal niks meer erin zit.

Maar het zou ook kunnen dat een van de spoelen in de stator beschadigd is geraakt.
Pluspool doormeten , Geeft 0 volt aan, Wanneer ik de kabel vanaf me spoel wat krom trek dan laad ie wel bij , Zit in de contactpunten vanaf me spoel gezien ik eerst ook enorm stotteren had vanaf dat blokje gezien die niet goed contact maakte , Dit heb ik iets verbogen en nu draait ie perfect alleen nu zoek ik de draad vanaf me spoel die me accu ook bijlaad.
 
Back
Top