Door de membraanplaatjes mag geen licht komen als je deze in het licht houd,Compressie is gemeten is 7 bar, dus is genoeg.
Ik denk dat het ergens bij he spruitstuk en de luchtfilter moet zitten.... aangezien als ik aan de slang zuigt heb ik vacuüm.
Met de slang aangesloten op het spruitstuk en mijn hand op de carburateur (waar de luchtfilter aangesloten hoort) is er ook vacuüm...
Mijn membraan staat ietsje open, maar volgens de dealer sluit hij goed af als je erop zuigt dus dat maakt niet uit zegt hij....
Volgens mijn bescheten mening , moet het membraam volledig afsluiten , anders gaat de carterdruk terug naar de carb.
Heb hetzelfde met de trabi alleen zitten daar inlaatschijven die meedraaien met de krukas , ook deze moeten afsluiten .
Die heb ik er inderdaad eraf gehaald die zag er ook niet best uit... had er nog 1 liggen van een donor scooter er erop gedaan.Misschien de ontsteking de geest gegeven.. Zeker met snel spul eronder word het ook gauw onbetrouwbaar rijden als er iets groots defect gaat
Nog niet ver... ik heb hem gemonteerd en meer niet, het was al te laat om verder te gaan, moest naar een verjaardag... hoop woensdagmiddag ( als mijn werk meezit) verder te gaan dan heb ik ook mijn plaatjes binnenEn hoe ver ben je daarmee gekomen?
Nee dat is de oostduitse volkswagen TrabantTrabi is dat Marokkaans?
Mijn gasschuif bleef inderdaad hangen...maakt het uit of je start met of zonder gas?
om bij lage toeren vacuüm te creëren mag je gas niet te ver open staan (stationair-afstelling?)
met je hand op de plek van het luchtfilter creëer je wel vacuüm, zeg je, dus vraag ik me af of je gasschuif al te ver open staat.
Te kleine sproeier??Compressiemeter of cilinder demonteren.
Rijden met niet ontlucht koelsysteem en te kleine sproeier ==> cilinder naar de klote.
Geen idee, maar als je van een 50cc naar 70cc middeltoerig gaat met verder dezelfde setup. Dan zul je gauw 10 maten groter moeten.Wat is dan een mooie maat om te beginnen??
Er zat 95 in en ik kan tot 99...
Moet ik nog groter om te beginnen??
Ik snap wat je zeg, ik had er vandaag sproeier 98 erin zitten en had het idee dat hij bij het begin best stottert... heb niet veel tijd gehad vandaag, maar als ik ff tijd het zal ik er eens goed naar luisteren/voelen/kijken..Geen idee, maar als je van een 50cc naar 70cc middeltoerig gaat met verder dezelfde setup. Dan zul je gauw 10 maten groter moeten.
Echter zeg jij dat het allemaal prima rijdt.
Dusja imo of de 50cc reed niet goed of de 70cc rijdt niet goed met dezelfde sproeier.
Indien het allebei goed rijdt dan zou dat best bijzonder zijn.
Wat is de rede dat je een Iridium Bougie adviseert?Met Sproeier kan je beter altijd hoog beginnen , (voordat de boel vast naait ) dan afbouwen .
Niet vergeten ... elke Scooter is verschillend .
Mijn advies om er een Iridium Bougie er in te zetten.
@C-Row ik snap het... ik zou niet zeggen dat ik problemen heb met mijn ontsteking maar, ik hoor een ploffend geluid uit mijn uitlaat en luchtfilter komen... de dealer zegt dat ik dan dus wel problemen hebt met de ontsteking....@vandeweg, die Iridium bougie is geen must voor jou. gaat misschien langer mee, maar je vonk is ook smaller, waardoor je ontsteking (tenzij je daar problemen mee hebt) wel zekerder, maar niet per sé sneller verloopt. ik praat over nanoseconden, maar een brede vonk steekt meer mengsel tegelijk aan dan een smalle.
zou je ontsteking geen problemen geeft zou ik de €€'s in m'n zak houden.
Ok... dus eigenlijk moet ik meer eerst concentreren op de afstelling en dan later maar ff kijken hoe het zit met het ploffen en of hij het überhaupt nog doet???zou ik moeten horen.
bij elke tweetakt gaan de gassen nog nábrandend de uitlaat in, maar als er misfires tussen zitten kan er in de uitlaat mengsel ophopen dat onder andere omstandigheden dáár tot ontbranding komt (aangestoken door de volgende verbranding)
om je vonk sterker te maken kan je ook je elektrode afstand wat krapper zetten (weet je wat die nu is en wat die hoort te zijn?)
maar ontbranding verloopt ook moeilijk als het mengsel niet goed is (te arm of te rijk) het is een samenspel, dus om "de ontsteking" de schuld te geven is wat kort door de bocht.
Ik weet niet wat dat precies inhoudt en wat de waardes zouden moeten zijn...om je vonk sterker te maken kan je ook je elektrode afstand wat krapper zetten (weet je wat die nu is en wat die hoort te zijn?)
Ok heb gegoogled... ik snap het, maar dan nog 1 vraag... ik zag tijdens het zoeken dat je bij een 70cc een ngk9 erin moet doen.. er zit nu een 7 in... moet ik dan hoger gaan?