Scooter krijgt geen bezine

En naar wat ik van andere medeleden , gelezen heb , kun je er het beste carbon plaatjes inzetten , om grote schade bij breuk te voor komen.
 
Compressie is gemeten is 7 bar, dus is genoeg.

Ik denk dat het ergens bij he spruitstuk en de luchtfilter moet zitten.... aangezien als ik aan de slang zuigt heb ik vacuüm.
Met de slang aangesloten op het spruitstuk en mijn hand op de carburateur (waar de luchtfilter aangesloten hoort) is er ook vacuüm...

Mijn membraan staat ietsje open, maar volgens de dealer sluit hij goed af als je erop zuigt dus dat maakt niet uit zegt hij....
Door de membraanplaatjes mag geen licht komen als je deze in het licht houd,
deze moet potdicht zitten.
 
Misschien de ontsteking de geest gegeven.. Zeker met snel spul eronder word het ook gauw onbetrouwbaar rijden als er iets groots defect gaat.
Post automatically merged:

Volgens mijn bescheten mening , moet het membraam volledig afsluiten , anders gaat de carterdruk terug naar de carb.
Heb hetzelfde met de trabi alleen zitten daar inlaatschijven die meedraaien met de krukas , ook deze moeten afsluiten .

Trabi is dat Marokkaans?
 
Heb nieuwe carbon membraamplaatjes besteld... krijg ik van de week binnen dus als ik ff tijd heb ga ik dat een proberen...
Misschien de ontsteking de geest gegeven.. Zeker met snel spul eronder word het ook gauw onbetrouwbaar rijden als er iets groots defect gaat
Die heb ik er inderdaad eraf gehaald die zag er ook niet best uit... had er nog 1 liggen van een donor scooter er erop gedaan.
 
En hoe ver ben je daarmee gekomen?
Nog niet ver... ik heb hem gemonteerd en meer niet, het was al te laat om verder te gaan, moest naar een verjaardag... hoop woensdagmiddag ( als mijn werk meezit) verder te gaan dan heb ik ook mijn plaatjes binnen
 
maakt het uit of je start met of zonder gas?
om bij lage toeren vacuüm te creëren mag je gas niet te ver open staan (stationair-afstelling?)
met je hand op de plek van het luchtfilter creëer je wel vacuüm, zeg je, dus vraag ik me af of je gasschuif al te ver open staat.
 
Nieuwe plaatsje gemonteerd weet niet of het daar aan lag...
maakt het uit of je start met of zonder gas?
om bij lage toeren vacuüm te creëren mag je gas niet te ver open staan (stationair-afstelling?)
met je hand op de plek van het luchtfilter creëer je wel vacuüm, zeg je, dus vraag ik me af of je gasschuif al te ver open staat.
Mijn gasschuif bleef inderdaad hangen...

Hij doet het weer
Post automatically merged:

Compressiemeter of cilinder demonteren.
Rijden met niet ontlucht koelsysteem en te kleine sproeier ==> cilinder naar de klote.
Te kleine sproeier??

Wat is dan een mooie maat om te beginnen??
Er zat 95 in en ik kan tot 99...
Moet ik nog groter om te beginnen??
 
Wat is dan een mooie maat om te beginnen??
Er zat 95 in en ik kan tot 99...
Moet ik nog groter om te beginnen??
Geen idee, maar als je van een 50cc naar 70cc middeltoerig gaat met verder dezelfde setup. Dan zul je gauw 10 maten groter moeten.
Echter zeg jij dat het allemaal prima rijdt.
Dusja imo of de 50cc reed niet goed of de 70cc rijdt niet goed met dezelfde sproeier.
Indien het allebei goed rijdt dan zou dat best bijzonder zijn.
 
Met Sproeier kan je beter altijd hoog beginnen , (voordat de boel vast naait ) dan afbouwen .
Niet vergeten ... elke Scooter is verschillend .
Mijn advies om er een Iridium Bougie er in te zetten.
 
Geen idee, maar als je van een 50cc naar 70cc middeltoerig gaat met verder dezelfde setup. Dan zul je gauw 10 maten groter moeten.
Echter zeg jij dat het allemaal prima rijdt.
Dusja imo of de 50cc reed niet goed of de 70cc rijdt niet goed met dezelfde sproeier.
Indien het allebei goed rijdt dan zou dat best bijzonder zijn.
Ik snap wat je zeg, ik had er vandaag sproeier 98 erin zitten en had het idee dat hij bij het begin best stottert... heb niet veel tijd gehad vandaag, maar als ik ff tijd het zal ik er eens goed naar luisteren/voelen/kijken..
Met Sproeier kan je beter altijd hoog beginnen , (voordat de boel vast naait ) dan afbouwen .
Niet vergeten ... elke Scooter is verschillend .
Mijn advies om er een Iridium Bougie er in te zetten.
Wat is de rede dat je een Iridium Bougie adviseert?
 
De Iridium bougie is een goede tip ,
minder startproblemen en een zuiverdere ontsteking.
Kost wat meer dan een normale bougie maar het is de investering waard.
Zo gaan ze ook wat langer mee dan normale bougies, zon 100.000 kilometers dus die gaan niet snel stuk onderweg.
De meningen verschillen zoals dat de Iridium bougie meer iets is voor hoogtoerige setups,
maar naar mijn ervaring werken ze ook goed op laagtoerige setups.
Deze bougies geven een maximale verbranding van de brandstof en daar gaat het in feite om.
 
@vandeweg, die Iridium bougie is geen must voor jou. gaat misschien langer mee, maar je vonk is ook smaller, waardoor je ontsteking (tenzij je daar problemen mee hebt) wel zekerder, maar niet per sé sneller verloopt. ik praat over nanoseconden, maar een brede vonk steekt meer mengsel tegelijk aan dan een smalle.
zou je ontsteking geen problemen geeft zou ik de €€'s in m'n zak houden.
 
@vandeweg, die Iridium bougie is geen must voor jou. gaat misschien langer mee, maar je vonk is ook smaller, waardoor je ontsteking (tenzij je daar problemen mee hebt) wel zekerder, maar niet per sé sneller verloopt. ik praat over nanoseconden, maar een brede vonk steekt meer mengsel tegelijk aan dan een smalle.
zou je ontsteking geen problemen geeft zou ik de €€'s in m'n zak houden.
@C-Row ik snap het... ik zou niet zeggen dat ik problemen heb met mijn ontsteking maar, ik hoor een ploffend geluid uit mijn uitlaat en luchtfilter komen... de dealer zegt dat ik dan dus wel problemen hebt met de ontsteking....

Ik zou zeggen dat het te maken heeft met de verbranding of lucht, wat zou het kunnen zijn??
 
zou ik moeten horen.
bij elke tweetakt gaan de gassen nog nábrandend de uitlaat in, maar als er misfires tussen zitten kan er in de uitlaat mengsel ophopen dat onder andere omstandigheden dáár tot ontbranding komt (aangestoken door de volgende verbranding)
om je vonk sterker te maken kan je ook je elektrode afstand wat krapper zetten (weet je wat die nu is en wat die hoort te zijn?)
maar ontbranding verloopt ook moeilijk als het mengsel niet goed is (te arm of te rijk) het is een samenspel, dus om "de ontsteking" de schuld te geven is wat kort door de bocht.
 
zou ik moeten horen.
bij elke tweetakt gaan de gassen nog nábrandend de uitlaat in, maar als er misfires tussen zitten kan er in de uitlaat mengsel ophopen dat onder andere omstandigheden dáár tot ontbranding komt (aangestoken door de volgende verbranding)
om je vonk sterker te maken kan je ook je elektrode afstand wat krapper zetten (weet je wat die nu is en wat die hoort te zijn?)
maar ontbranding verloopt ook moeilijk als het mengsel niet goed is (te arm of te rijk) het is een samenspel, dus om "de ontsteking" de schuld te geven is wat kort door de bocht.
Ok... dus eigenlijk moet ik meer eerst concentreren op de afstelling en dan later maar ff kijken hoe het zit met het ploffen en of hij het überhaupt nog doet???
om je vonk sterker te maken kan je ook je elektrode afstand wat krapper zetten (weet je wat die nu is en wat die hoort te zijn?)
Ik weet niet wat dat precies inhoudt en wat de waardes zouden moeten zijn...
 
Absoluut naar 9 gaan.
Ckr met deze cilinder.
Zou zo maar eens kunnen dat (een deel van) je problemen hierdoor zijn.
Zou ook geen meter verder rijden met een hittegraad 7.:sweatsmile:
 
Back
Top