Scooter krijgt geen benzine

Kiefviev

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb een oude 2takt peugeot vivacity met een nieuwe cilinder.

De scooter reed prima tot hij opeens een booaap geluid maakte, carburateur schoongemaakt en hij reed weer als een zonnetje, alleen voor even. De volgende dag was t probleem weer terug, weer carb schoongemaakt en hij reed weer voor even goed. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Als ik mijn benzine slangetje van de carb afhaal en de scooter laat lopen komt er netjes een straal benzine uit, hoewel deze wel een tijdje blijft doorlopen na het uitzetten van de scooter. Kan het zijn dat de vlotter een beetje blijft hangen? Of heb ik mijn carburateur niet goed schoongemaakt?
 
Advertisement - register to remove this

Als ik jou was zou ik het boeltje schoonmaken. Brandstof vervangen met goede olie mix en nog eens proberen.

Olie zakt en benzine komt naar drijf naar boven in de vlotterkamer. Hij rijd dan even goed totdat hij weer teveel olie krijgt. Het is een theorie zeker omdat je zelf twijfelt aan de mix.
 
Zojuist de bougie bekeken en was idd vet, schoongemaakt met doekje en hij deed het weer goed. Bedankt voor je antwoord. Moet ik nu gewoon meer benzine er bij gooien zodat de verhoudig beter wordt?
 
Hallo allemaal,

Ik heb een oude 2takt peugeot vivacity met een nieuwe cilinder.

De scooter reed prima tot hij opeens een booaap geluid maakte, carburateur schoongemaakt en hij reed weer als een zonnetje, alleen voor even. De volgende dag was t probleem weer terug, weer carb schoongemaakt en hij reed weer voor even goed. Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?

Als ik mijn benzine slangetje van de carb afhaal en de scooter laat lopen komt er netjes een straal benzine uit, hoewel deze wel een tijdje blijft doorlopen na het uitzetten van de scooter. Kan het zijn dat de vlotter een beetje blijft hangen? Of heb ik mijn carburateur niet goed schoongemaakt?
Ik heb letterlijk presies hetzelfde gehad een week geleden. Dus k zal je helpen. Blaas je sproeiers alle 2 goed door. En start em is zonder Luchtfilter en laat hem dan ook even 5 min lopen. Geef een paar keer gewoon gas niet vol maar gewoon kwart van je gas hendel . Succes!
Post automatically merged:

Ik heb letterlijk presies hetzelfde gehad een week geleden. Dus k zal je helpen. Blaas je sproeiers alle 2 goed door. En start em is zonder Luchtfilter en laat hem dan ook even 5 min lopen. Geef een paar keer gewoon gas niet vol maar gewoon kwart van je gas hendel . Succes!
Excuses ik had niet gezien dat het al was opgelost.
 
Misschien een warmere bougie proberen.
Dus een lager getal kwa hittegraad.

Welke gebruik je nu?
Staat de elektrodeafstand van de bougie goed zoals aangegeven in de usermanual/repairmanual van jouw type scooter?
 
Misschien een warmere bougie proberen.
Dus een lager getal kwa hittegraad.

Welke gebruik je nu?
Staat de elektrodeafstand van de bougie goed zoals aangegeven in de usermanual/repairmanual van jouw type scooter?
Nrg br7hs is standaard bougie voor vivacity dus daar ligt het denk ik niet aan, denk meer dat het probleem bij de carburateur ligt, want hij start goed en blijft lopen, ik kan dan ff goed gas geven en dan doet die weer boooapp. En als ik dan ff een tijd wacht kan ik weer gasgeven. Alsof het vlotter bakje weer heel langzaam volstroomt. Benzine loopt goed door de slang, als ik hem laat lopen en de benzine slang eraf haal dan komt hier een mooi straaltje uit.
 
Back
Top