Scooter krijgt benzine, lucht, vonk en compressie maar start niet...

Status
Not open for further replies.

Cartman

Well-Known Member
Ik heb een NRG MC3 met een 70cc, eerst Stage6 Racing (Untuned) met een Sito + uitlaat (Ya I know...) en sinds kort een Hebo Manston Racing II (3BR Tuned) met Yasuni c20 uitlaat omdat de Racing was vastgelopen...

Ik heb dus inmiddels de Manston erop zitten maar hij wilt niet starten;(, ik kan me voorstellen dat er een grotere sproeier moet maar hij wil helemaal niet aan, ook niet met choke... kan de sproeiermaat zoveel verschillen tussen deze twee cilinders, waardoor hij niet zou starten?

De scooter startte in 1x met choke aan toen de S6 het nog deed.

Onder de scooter zit nu:

Hebo Manston 70cc
Yasuni c20
19 mm Carburateur
P1 Lrukas
Malossi Overrange
Malossi Delta Clutch
C3 Lagers
en nog wat dingen...

Hij's nu dus onafgestelt omdat hij niet start waarbij ik denk dat het aan hoeveelheid benzine/lucht ligt omdat hij: benzine, lucht, vonk en compressie krijgt... vonk gewoon met bougie op frame... blauwe vonk.
bougie eruit, starten, vinger flippert bij bougiegat.
luchtfilter eraf en hij zuigt gewoon goed.
geen valse lucht ergens kunnen vinden...
ik wordt echt helemaal para, ben al anderhalve week onderweg en snap er niks meer van:rolleyes:

Ga morgen met wat makkelijkere te verbranden stof in carburateur spuiten en nog es proberen maar als dat niet lukt... iemand tips aub?

Kon niet iets vinden op forum, allemaal geen bezine of geen vonk etc

Alvast Bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Staat je squish goed afgesteld?

je zegt wel dat hij benzine krijgt maar is je membraam wel in orde?

pas als je zeker weet dat hij tot bij zn cilinderkop benzine krijgt zou ik naar wat anders gaan zoeken
 
Als ik me bougie eraf draai zit hij onder de benzine dus ik neem aan dat ie gewoon normaal benzine krijgt en squish check ik morgen wel ff voor de zekerheid

andere opties?
 
Trouwens mijn broer heeft vanmiddag nog me squish gechecked... vertelt ie me nu pas lol.

Staat nu op 0,62 dus dat zit wel goed.

Niemand suggesties? Ik wordt echt loco hierzo...
 
veel voorkomende fout, is me zelf ook wel eens overkomen,

een " waterige " vlotterbak. zeker na de afgelopen maanden best goed mogelijk.
 
Gewoon vlotterbakje schoonmaken dus?
Nooit van waterige vlotterbakje gehoord namelijk lol.

Ik zal het zo ff checken. bedankt voor de hulp!
 
Trouwens als ik de bougie eruit haal dan zit ie dus helemaal onder de benzine (na 2x kicken ofzo) maar ik kan hierbij niet kijken of hij teveel of te weinig benzine krijgt toch? en of die verzopen is, aangezien hij niet start zal die blijven verzuipen tot hij aanspringt neem ik aan. (correct me if I'm wrong... please :D)
 
ik zou gewoon alles een keer nakijken ook al heb je dat al gedaan .
je kan ook een keer je membraan-spruitsutk-carb van je blok halen om te kijken of ie verzopen is.
s6 ermee
grtz
scootergek
 
Begin maar eens met je bougie droog te maken lijkt me :p.
Verder kan je ook even wat deo oid in de carb te spuiten en dan kicken.
 
Heb me luchtschroef ff 1 slag dichter gedraaid en hij startte in 1x... maar rijdt nu 60 lol... Ik heb nu 4 voetpakkingen (omdat hij met 1 niet pastte heb ik er maar gelijk alles onder gegooid (bad idea :D) zou het daardoor komen? xD
dat ie miss niet genoeg compressie maakt door zoveel ruimte erbij?

Hij loopt iig weer, maar trekt egt pas binnen 20 seconde door naar de 60... ligt het aan ruimte of iets anders dat ik miss ben vergeten ofzo?

Thx alvast, deo werkte btw best goed ;)
 
Last edited:
Ahh kom er net achter dat me broer de verkeerde zuiger erin heeft gezet (platte Athena ipv gebolde hebo zuiger) heeft dit veel invloed? anders laat ik hem zitten en zoek ik het probleem elders.
 
Of dat erg is weet ik niet... maar vind je het heel gek dat het 20sec duurt als je hem totaal niet afgesteld hebt en nu waarschijnlijk met een veel te kleine sproeier rond rijd?
 
Ik weet niet of tussen Hebo Tuned en Stage6 zoveel verschil zit :p, want rolletjes moeten dan veel lichter en sproeier een maat of 10 ofzo?

Hij krijgt nu opeens geen benzine meer dus eerst dat ff fixen, had alleen in gedachten dat hij tenminste wel beetje top zou maken onafgestelt... moet ergens op afstellen (was de gedachte) ik probeer nog wel paar dingetjes en als jullie tips hebben hoor ik het graag :)

Trouwens de nieuwe Hebo A zuiger erin gedaan, maar dus geen benzine
Als hij het weer doet laat ik het iig weten

Thx for the help tot nu toe :D
 
Komt over alsof je er zelf niet echt veel verstand van hebt....
Met zo'n setup komt de afstelling sowieso al veel preciezer.
En vooral gaan rijden als hij zo slecht loopt......

Vertel eerst maar eens wat voor sproeier en wat voor luchtfilter.
Welke voor rollen, trekveren en drukveer?
Welke onsteking zit er in?
Maakt hij veel of weinig toeren? ( wat doet hij precies? )

Verder kun je nog een aantal dingen proberen, zoals membraan nakijken, nieuwe bougie proberen, mengverhouding 'controleren'.
Je luchtstelschroef gewoon op 1.5 slag uitdraaien, niet mee gaan kloten.
Waarom heb je er nu precies alle voetpakkingen onder zitten?

En je hebt dus een nieuwe hebo A zuiger erin gedaan?
Heb je van te voren wel alles laten nameten, niet dat je zomaar even een nieuwe zuiger erin geflikkerd hebt?
 
Ik heb niet zomaar die zuiger erin geflikkerd nee... snap wel dat je dat denkt maar gewoon goed gemonteerd.

Luchtstelschroef teruggedraaid en hij maakt (als hij rijdt) ~9000 toeren, veel te weinig dus, en trekt echt heel sloom weg, onafgestelt maar toch...

Sproeier snap ik echt niks van, KY80? vraag wel aan iemand :p
en standaard luchtfilter.

Ik hou me nu beetje bezig met het zorgen dat hij weer draait, dan kan ik gaan afstellen maar krijgt nu geen benzine (...sigh...) en er komt wel benzine in: vlotter, membraan, dus ook in top van cilinder zou je denken.

maar ga dus nu nog ff kijken, laat wel van me weten.
 
net ff cilinder gechecked en de binnenkop zit een barst in... klote dus.
en de zuiger is naar de scooter hemel toe.

ik snap er niks van... ik had met s6r geen ophoogplaat en met de nieuwe zuiger + cil uiteraard 2 ophoogplaatjes van 5 mm en kreeg nog detonatie... moet toch eigenlijk alleen ophoogplaat tussen als er nieuwe drijfstang in gaat? heb ik gehoord althans...
 
Last edited:
mbk spirit

nou ik heb een mbk spirit .. heeft altijd goed 70 gelopen .
heb hem rijdend aan de kant gezet.8)
nou steektke ik mijn top performence 70 cc .
en geeft hij 5 sec. gedroaid en nu is hij niet meer aan de praat te slaan:)
heb al benzine in carbu gedaan zondr luchtfilter enzo vanales geprobeert lukt maar niet .
zou de motor kapot zijn ?
heb compressie , vonkt , en benzine:)

setup
top performence 70 cc
carenzi vario met 4.2 gewichtjes:)
derest origineel:)

aub help me 9||6
 
Heb net hetzelfde probleem met mijn aeon quad 50cc
Heeft vonk en benzine maar slaat niet aan..

Heb hierboven gelezen over een squish maar wat houd dat eigenlijk in?
 
Heb net hetzelfde probleem met mijn aeon quad 50cc
Heeft vonk en benzine maar slaat niet aan..

Heb hierboven gelezen over een squish maar wat houd dat eigenlijk in?
i dont now .
heb vandaag benzine in carbu gedaan weer start hij nat .. bougie is nat dus de benzine graakt wel aan de cilinder .. :p
wat kan het zijn help me !!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top