Scooter kopen/verkopen

HelmondWallaroo

Well-Known Member
Als je je scooter verkoopt of een van iemand koopt. Moetje natuurlijk overzetten op iemand anders zijn naam. Hoe gaat dit in zijn werk?
En wat moet ik de koper meegeven?
-Kentekenbewijs deel 1b(tenaamstellingsbewijs)
-Kentekenbewijs deel 1a(voertuigbewijs)

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Je moet naar het postkantoor en daar vult diegene achter de balie een nieuw papiertje in en die is voor de koper als ik het goed begrijp maar ik weet het niet zeker. Het kost wel 9 euro. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

je neemt mee ! de eigenaar ... de koper id/paspoort je gaat samen naar postkantoor je zegt ik wil graag deze scooter op mijn naam die man regelt het voor je print nieuwe eigendoms papieren uit je betaalt 15 euro of zo en klaar !

zelfde als bij auto ...

Hij moet mee. Zowel de koper als verkoper moet zich legitimeren. Nadat je dat gedaan hebt en zegt wie de scooter op naam krijgt, wordt er een tenaamstellingsbewijs afgegeven. Hiervoor betaal je 9 euro. Daarna moet je het voertuigbewijs en tenaamstellingsbewijs aan de koper meegeven. Als dit allemaal geregeld is (op het postkantoor of daarbuiten) kan de verkoper (jij dus in dit geval) het geld innen en de scooter verkopen.

Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

Aangezien ik het 2dagen geleden zelf heb gedaan:

1. De koper krijgt mee: deel 1b tenaamstellingsbedrijf, en gaat daarmee naar het postkantoor als hij/zij in bezit is van een certificaat/rijbewijs. Heb je nog geen certificaat/rijbewijs moet je een uitreksel uit het geboorteregister hebben.

2. Je komt dus aan bij de gemeente met je ID, Rijbewijs/certificaat OF uitreksel.

3. Je zegt dus even dat je over wilt laten schrijven en geeft de dingen die dat gassie achter de balie vraagt. En dan gaat het uit zichzelf :p

4. Dan ga je terug met die papieren die je krijgt (vrijwaardingsding ofzo, en het oude kaartje waar zijn naam op staat) en dan krijg je deel 1a van de verkoper.

Het kost 9euro, en je uitreksel kost (bij ons) €7.75.. Dus je kunt beter een uitreksel halen dan eerst bijv. op je vaders/moeders naam te zetten, bespaart je toch weer €1.25 :p
:*

Het kost 9euro, en je uitreksel kost (bij ons) €7.75.. Dus je kunt beter een uitreksel halen dan eerst bijv. op je vaders/moeders naam te zetten, bespaart je toch weer €1.25 :p
:*

Ligt er maar net aan waar je woont, bij mij (pijnacker) is het €3.25... Verschilt erg per gemeente, verder is het sowieso handig om hem op je eigen naam te zetten, anders moet je een regelmatige bestuurder oid doorgeven aan je verzekering, allemaal extra gedoe (+ dat het natuurlijk lijt dat de scoot nie van jou is8) )

Back