Scooter kopen met hoge kilometerteller

Tom agasi

New Member
Jo,
Ik wil een vespa lx50 2012 kopen 4t. Maar de kilomer stand is over de 25000. Ik vraag me af is dit teveel? (De scooter ziet er netjes uit en er zijn al een paar dingen vervangen zoals banden achterremkabel en spiegelfitting)
 
Advertisement - register to remove this

Km stand zegt niet zo veel. Als ze goed onderhouden zijn gaan ze wel 2 keer zo lang mee.
Ook kan de cockpit teller makkelijk vervangen worden dus zekerheid heb je nooit met scooters.
 
Zolang de nodige onderhoud optijd is gedaan is 25k kilometer niet belachelijk veel.

Let erop of hij goed koud start, niet ratelt oid en check de hoeveelheid en vooral de staat van de olie. Als de olie geel of een heel klein beetje grijzig is dan is die optijd vervangen. Is de olie donkerder dan is dit niet gedaan. Zzitten er ''glitters in'' (hele kleine stukjes metaal) moet je direct weglopen
 
Een goed onderhouden 4t moet de 25k wel halen, al helemaal als hij standaard is gebleven en niet over z'n toeren is gejaagd. Zolang die maar goed start, rijdt en geen vreemde of harde bijgeluiden maakt. Als ik jou was zou ik meteen een beurtje uitvoeren na de aankoop om zeker te zijn van een lang leven.
 
Een goed onderhouden 4t moet de 25k wel halen, al helemaal als hij standaard is gebleven en niet over z'n toeren is gejaagd. Zolang die maar goed start, rijdt en geen vreemde of harde bijgeluiden maakt. Als ik jou was zou ik meteen een beurtje uitvoeren na de aankoop om zeker te zijn van een lang leven.
Een goed onderhouden brommer haalt makkelijk 2 maal zo veel.
 
En ik zou ook even naar de roest van de onderkant kijken en eventueel wat tikken. Vaak kun je aan de behuizing bij het achterwiel en onder de zadelbak al zien hoe er mee omgegaan is.
 
Ik heb een Kymco Agility 50 4T gehad waarmee ik 60.000km heb gereden en daarna ingeruild voor een Sym van nog geen jaar oud en 1.200km op de teller. En raad eens? de door mij onderhouden Kymco van 2007 reed veel soepeler dan mijn huidige... maarrr ik had er de laatste paar jaren wel veel problemen met de Kymco... 25.000km is die net ingereden zeg maar als hij netjes is onderhouden en er netjes uit ziet (zegt ook vaak wat over het onderhoud....) Succes ermee!
 
Jo,
Ik wil een vespa lx50 2012 kopen 4t. Maar de kilomer stand is over de 25000. Ik vraag me af is dit teveel? (De scooter ziet er netjes uit en er zijn al een paar dingen vervangen zoals banden achterremkabel en spiegelfitting)
Wat ik zou nakijken
Of de motor rookt( blauwe rook foute boel)
Het frame nakijken op gaten roest etc, vooral een vespa
Subframe speling nakijken of het blok heen en weer bewogen kan worden zonder dat het frame meebeweegt
Balhoofd speling controleren

indien iets niet klopt niet kopen of afdingen op de mankementen
 
Wat ik zou nakijken
Of de motor rookt( blauwe rook foute boel)
Het frame nakijken op gaten roest etc, vooral een vespa
Subframe speling nakijken of het blok heen en weer bewogen kan worden zonder dat het frame meebeweegt
Balhoofd speling controleren

indien iets niet klopt niet kopen of afdingen op de mankementen
Houd simpelweg nog een stukje papier achter de uitlaat en geef even flink gas op de standaard (als de motor al warm is natuurlijk) komt er zwart op het papiertje lekt er waarschijnlijk olie mee de cilinder in en is deze en/of de cilinderkop/kleppen beschadigd.
Het is trouwens goed om bij Piaggio scooters altijd de nummers te controleren of deze goed zichtbaar zijn en er niet mee gerommeld is.
 
Back
Top