Scooter kopen die niet start

FlyingDutch

New Member
Ik heb een vraagje, ik wil een runner 2takt 2017 kopen met 1000km op de teller maar hij start niet hij zegt dat hij al een tijdje heeft stil gestaan en met kicken start hij ook niet. Wat moet ik doen?
 
Advertisement - register to remove this

NIET KOPEN..... Dat is mijn eerste ingeving.
Een scooter van 1 jaar oud die niet wil starten.
Daar MOET iets mis mee zijn.

Zelf heb ik een scooter uit 2010 gekocht die 3 jaar stil heeft gestaan en na een aantal keer kicken deed deze het gewoon.

Uiteraard kan het een kleinigheid zijn.
Misschien een verstopte brandstofleiding of een defecte bougie o.i.d.

Gezien de leeftijd en kilometrage zou ik ZEER voorzichtig zijn omtrent deze aankoop.

Bovenstaande is slechts mijn mening/ervaring.

De keuze is geheel aan jezelf...

Succes met je beslissing.
 
Eens. Dit kan je alleen doen als je gewoon weet wat er mee aan de hand is of zelf veel kennis hebt zodat je het kan oplossen. Maar het kan makkelijk een dure reparatie zijn
 
Dankje voor jullie reactie. Hij wilt hem voor 1400 verkopen, dat is heel weinig. Wat is het duurste wat er mis mee kan zijn, ik neem aan dat niet de motor ontploft is...

Dat is ons vragen te gissen. Ik snap dat je hem graag wil maar stel jezelf de vraag hoeveel wil je maximaal kwijt zijn aan reparaties?
 
Licht eraan voor welke prijs je hem kan kopen, en of dat je de scooter direct ergens voor nodig hebt...

Heb je hem echt voor vervoer nodig van A naar B dan kan het nog wel eens lang duren voordat dat ding gaat rijden (als je hem wilt opknappen)
Dan kan je naar mijn mening beter voor een rijdende scooter gaan.. (plus het kost je een hoop geld om op te knappen, want je hebt dan denk ik veel nieuwe onderdelen nodig.. Anders had de oude eigenaar hem wel zelf opgeknapt.

Ik heb afgelopen jaar in 2017 (maart) ook een peugeot kisbee gekocht met wat mankementen) ding heeft zoveel geld gekost, dat ik beter een nieuwe had kunnen kopen.. Maar ik neem het voor lief, dat door het sleutelen ook erachter kom hoe het ding technisch in elkaar zit..
Heb het blok ondertussen wel af (het is overigens het eerste 4-takt blok dat ik zelf helemaal van de grond af aan hebt opgebouwd..
Het fijnste gevoel komt als het ding blijkt te draaien, zonder enige olie verlies.. Ja het is een gok dat ik genomen heb..

Maar beter zoek je iets werkends als je niet te veel op je hals wilt halen.

Voor 1400 euro kan je hem beter laten staan, voor een niet rijdende scooter is dat veelste veel geld.. En je neemt daardoor een extreem groot risico..

Hij jouw geld, en jij zijn probleem scooter..Dat ding is niet eens 250 euro waard als hij het niet eens doet.

Voor 1400 euro heb je ook een leuke 2ehandse die het wel doet.. Zie veel 4-taktjes voor 700 / 900 euro.. prima te doen dus.. om voor dat geld iets werkends te krijgen.
 
Back
Top