This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter komt niet vooruit

Hey,
Ik heb net me scootersetup omgebouwd, van std naar roze top, 17.5mm etc. etc. maar nu komt mijn scooter niet vooruit, en dan bedoel ik vooruit qua meters, hoeveel gas ik ook geef, hij blijft op ze plek.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Trekveertjes zijn nog heel en goed, rode drukveer, rollen goed (4.8gr), v-snaar alleen een beetje slap.

Mvg

P.S. Ja de search is gebruikt
 
gasreactie wel goed?.. bouwt die wel genoeg toeren?


start je scooter eens zonder je carterkap erop..
miss kan je dan zien hoe het er aan toe gaat.. of de vsnaar niet slipt oid...
 
Ok het volgende:
- Gasreactie is goed, bouwd genoeg toeren op
- te strakke trekveren, nee das het probleem niet (deze trekveertjes waren goed toen ik met std cil en yas Z reed.
- Ik heb in me carterkap gekeken en er zit niks los. Er zit alleen een onderdeeltje achter me vario, bij me startmotor, waar wat kleine veertjes enzo inzitten, ik weet niet echt hoe dit hoort en wat het eigelijk is.
- Koppelingshuis is gewoon nog std en koppeling ook dus dat is het probleem niet

Ik weet niet zeker wat je bedoel met de vraag of ik wel riem heb gestoken?

P.S. rolletjes zijn 4.8gr, dus dit kan het ook niet zijn...

P.S. 2 Hij start dus wel gewoon! komt alleen geen centimeter naar voren.

P.S. 3 Als me v-snaar slipt, wat kan ik daar dan tegen doen. (v-snaar is wel wat slap (niet kapot/versleten), maar hier kan het toch niet aan liggen?)
 
Last edited:
asl je v snaar slap is.. dan kan het zijn dat die geen grip op de poelies of vario krijgt, waardoor die dus niet vooruit komt..

en al die veertjes enzo achter je vario is van je startmotormechanisme..

en wat Ikke00 bedoelde was dat of je er wel een vsnaar in had gedaan8P

mar probeer even een andere vsnaar, maar probeer EERST even je scooter te starten zonder carterkap, dan kan je gelijk zit waar het probleem zit.. aangezien hij wel gewoon stionair loopt enzo hoop ik..
dan meot het zowat wel in je overbrenging zitten.. omdat alles verder soepel loopt

succes
 

Haha v-snaar zit erin uiteraard.
Ik heb hem gestart, dan carterkap eraf gehaald, maar nu zie ik dat hij vet trilt zeg maar me snaar. Kweet niet of dat het probleem is, zo ja, hoe fix ik dat
 
Stijn P said:
Haha v-snaar zit erin uiteraard.
Ik heb hem gestart, dan carterkap eraf gehaald, maar nu zie ik dat hij vet trilt zeg maar me snaar. Kweet niet of dat het probleem is, zo ja, hoe fix ik dat


heb je gas gegeven.. dan kan je zien of dat je vario wel draait.. en of je vsnaar meedraait.. en of je koppeling eventueel ook meedraait.. als 1 van deze dingen niet het geval is, dan zit er iets fout.., als dit alles wel draait, maar je koppeling grijpt niet in je koppelingshuis.. dan zijn het je trekveren (dit lijkt me niet , maar het kan altijd natuurlijk)..

kijk wat er wel draait , en neit draait.. en ga even nader bekijken of je miss iets verkeerd hebt gedaan\gemonteerd..

kan vanuit hier niet zien wat er fout is , maar een vsnaar hoort niet slap te zijn , of (erg) te trillen
 
op esyparts vind je tekeningen waar perfect opstaat hoe alles ineenzit, op de juiste volgorde enz.. vind je bij 'onderdelen origineel'.
Ik zou heel je variogedeelte trug uiteenhalan en samen met die tekening alles goed ineenztten.
Ik denk dat je iets veerkeerd hebt gedaan met je startergedeelte (veetjes enzo..), kan zijn dat je dat groot tandwiel dat achter je vario zit er omgedraait hebt ingezet ofzo. Kijk het allemaal eens na, neem er je tijd voor, en je komt er zeker wel uit.