scooter komt niet op toeren bij wegrijden

Choempie

Well-Known Member
Heb zojuist mijn uitlaat vervangen en ook gelijk een naraku speed vario in mijn scooter gezet (met de standaard rolletjes die vij de vario zaten geen idee hoeveel gram)

Maar nu heb ik het volgende probleem:
Als ik net mijn scooter start wanneer hij koud is. Trekt hij als een speer weg, maar na een stukje gereden te hebben komt hij gewoon bijna niet op toeren vanuit stilstand. en trekt pas echt weg bij 25 km/u. voor de vario had ik dit probleem ook alleen wel een stukje minder. Waar zou dit aan kunnen liggen? Kan het zijn dat mijn drukveer te slap is. Of mijn sproeier te groot.

Setup:
Peugeot ludix 2t Trend
50cc std
sito plus zonder prop
naraku speed vario
std drukveer
std trekveren
 
Advertisement - register to remove this

Heb dus weer de orignele vario er in gezet en nu loopt hij wel zoals hij hoort, als een speer. Moet ik dan zwaardere rolletjes in de naraku speed vario zetten om hetzefde te krijgen?
 
Lijkt me niet, heel de overbrenging was vervangen roen ik hem kocht. En dan zou die het toch ook slecht doen met de orignele vario?
En zegt de verkoper dat dat vervangen is of heb je het zelf gedaan? Je zal toch echt naar de koppeling moeten kijken want van 0-20/30 is de koppeling en daarna pas de vario.

Kan ook zijn dat je de vario moet shimmen omdat de snaar niet helemaal onderin komt waardoor hij ook niet in het buitenste deel van de koppeling poulies ligt.
 
En zegt de verkoper dat dat vervangen is of heb je het zelf gedaan? Je zal toch echt naar de koppeling moeten kijken want van 0-20/30 is de koppeling en daarna pas de vario.

Kan ook zijn dat je de vario moet shimmen omdat de snaar niet helemaal onderin komt waardoor hij ook niet in het buitenste deel van de koppeling poulies ligt.
Hij zei het en had alles gecheckt toen ik hem kocht, zit nog genoeg vlees op ook. Maar zoals ik al zei: als de koppeling versleten is, zou het dan toch ook slecht doen met normale vario? Ik had net een foto genaakt van hoe de snaar erop lag zie foto:
 

Attachments

  • C25542CE-5F2B-4D66-BF8E-945CC2C14D98.jpeg
    C25542CE-5F2B-4D66-BF8E-945CC2C14D98.jpeg
    170.9 KB · Views: 21
Heb het even nagevraagd en de standaard rollen bij de naraku kit zijn 8 gram, de standaard rollen die ik er al in had zitten zijn met zn 6e op een weegschaal 55 gram, dus denk dat die 9 gram zijn!
 
Klein verschil wat je ook in het rollen gewicht kan hebben heeft ook met de vario te maken.

Als ik nijn multivar vergelijk met de originele zit al bijna een gram lichter op de mallossi vario.

Je kan een beetje gaan spelen hiermee om er achter te komen wat het functioneert.
Als je ook veel lichter gaat, kan het ook zijn dat je misschien een sterkere drukveer moet monteren of de druk tegen te gaan.

Kwestie van afstellen en goed luisteren naar je toeren verloop en waar je het meeste vermogen hebt en daar alles naar maken met je rollen drukveer en trekveertjes.
 
7A52F057-EC55-4B34-8FF5-E92F78C643AE.jpeg
dit zijn wat fotos van mn koppeling, ziet er naar mijn weten nog erg goed uit
 

Attachments

  • 43077EBD-CD98-479F-8178-7117DDBA46FD.jpeg
    43077EBD-CD98-479F-8178-7117DDBA46FD.jpeg
    303.5 KB · Views: 9
  • E441CF78-DE42-4D98-AC5B-1E7FB256A09D.jpeg
    E441CF78-DE42-4D98-AC5B-1E7FB256A09D.jpeg
    186.3 KB · Views: 12
View attachment 60568
dit zijn wat fotos van mn koppeling, ziet er naar mijn weten nog erg goed uit
Even je segmenten op schuren kan geen kwaad en al strakkere trekveren gebrobeert of wat lichtere rollen?
Post automatically merged:

View attachment 60568
dit zijn wat fotos van mn koppeling, ziet er naar mijn weten nog erg goed uit
Je vario heeft best een rare kleur weet niet of het zo hoort maar lijktmij niet alsof je v-snaar niet omhoog komt.
 
Even je segmenten op schuren kan geen kwaad en al strakkere trekveren gebrobeert of wat lichtere rollen?
Post automatically merged:


Je vario heeft best een rare kleur weet niet of het zo hoort maar lijktmij niet alsof je v-snaar niet omhoog komt.
Zo zag die vario eruit toen ik hem kocht, vondt het zelf ook al een rare kleur
 
Back
Top