Scooter komt niet meer vooruit

Sam.p

New Member
Ik heb een aerox 2t en heb laatst een nieuwe stage 6 50cc cilinder gemonteerd. Tijdens de 500km inrijden reed de scooter goed en was er niks aan de hand behalve dat hij teveel olie kreeg. De bougie was namelijk altijd onder de olie zowel bovenop en in het schroefdraad maar reed verder goed. Om het olie overschot te fixen ben ik overgegaan op zelf mengen maar ben bang dat ik teveel olie heb gemengd. Ik heb me ook niet altijd heel strak aan de verhouding olie en benizne gehouden want heb een aantal keer een extra scheut erbij gedaan vanwege het inrijden. Na de 500km begon de scooter plots af te nemen in vermogen tot op het punt dat hij nu niet eens meer rijd. Hij start normaal en goed en loopt goed stationair maar rijden doet ie niet. Er zit ook overal olie, in de uitlaat is het een grote olie bende en toen ik de uitlaat eraf haalde was het bij de uitlaatpoort van de cilinder ook een en al olie. Ik weet niet meer wat ik moet doen heeft iemand misschien tips hoe ik de scooter weer aan de praat krijg en van die olie af kom.

Ik hoor het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Je verteld dat hij goed start en goed stationair draait. Op het einde sluit je af met 'hoe ik hem weer aan de praat krijg'. Doet hij het nu wel of niet?

Als hij nog wel start en stationair draait is het advies om je brandstof tank te legen. Benzinetank vullen. Een goede mengverhouding aanhouden van 1 op 40 bijvoorbeeld. Dan warm laten draaien in de buitenlucht want hij zal enorm gaan roken. Als hij warm is een stuk proberen te rijden. Hij zal flink inhouden en roken in het begin maar dat is logisch met een carter en cilinder vol met olie.

Succes
 
Je verteld dat hij goed start en goed stationair draait. Op het einde sluit je af met 'hoe ik hem weer aan de praat krijg'. Doet hij het nu wel of niet?

Als hij nog wel start en stationair draait is het advies om je brandstof tank te legen. Benzinetank vullen. Een goede mengverhouding aanhouden van 1 op 40 bijvoorbeeld. Dan warm laten draaien in de buitenlucht want hij zal enorm gaan roken. Als hij warm is een stuk proberen te rijden. Hij zal flink inhouden en roken in het begin maar dat is logisch met een carter en cilinder vol met olie.

Succes
Dankjewel voor het antwoord, ik zei het wat onduidelijk maar hij doet het wel hij maar hij rijd gewoon niet. Ik zal eens proberen wat je zegt!
 
Back
Top