Scooter komt niet boven 50 uit

Brett

Member
Ik heb al een tijdje problemen met mijn piaggio zip 4t, hij komt namelijk niet boven de 50km/h uit. Toen ik heb kocht ging die 75 teller, ik heb er toen een begrenzer ingedaan en toen ging die 60/65 maar een tijdje terug hield die lange tijd in tijdens het rijden op 45-50 km/h en ging die opeens verder door naar de normale snelheid. Ik heb er nu al 3 verschillende cdi units ingehad, een carburateur revisie gehad en schoongemaakt en de bougie vervangen en m’n uitlaat uitgebrand.(nu schiet die ook niet meer door naar normale snelheid en is de Max 50km/h, overigens trek ik heel langzaam op) Maar ik heb geen idee wat het nog kan zijn. Ik begin er de moed in te verliezen. Hopelijk kan iemand me helpen. Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Je zal moeten beginnen om dingen uit te sluiten carb heb je al schoon , bougie vervangen. Begin eens met kleppen stellen en de compressie meten.
Dan sluit je dat ook uit. Heb je de begrenzer al verwijderd om uit te sluiten dat deze stuk is? Start hij wel goed , en loopt dan versneld stationair en na ongv 1 min zakken de toeren dan naar normaal ?
 
Je zal moeten beginnen om dingen uit te sluiten carb heb je al schoon , bougie vervangen. Begin eens met kleppen stellen en de compressie meten.
Dan sluit je dat ook uit. Heb je de begrenzer al verwijderd om uit te sluiten dat deze stuk is? Start hij wel goed , en loopt dan versneld stationair en na ongv 1 min zakken de toeren dan naar normaal ?
Kleppen heb ik niet aangezeten maar de scooter heeft een week of 3-4 geleden een beurt gehad (daarvoor was het probleem ook al) de begrenzer heb ik er al uitgehaald en er zit nu een grijze ducati cdi in. Gister de carburateur afgesteld, stationair loopt hij prima en hij start zoals hij hoort in 1 keer met de elektrische start
 
Is met de beurt ook de kleppen gesteld ? En anders eens met remmen reiniger op valse lucht checken , rond het inlaat traject
Ja de kleppen zijn toen ook gesteld dus dat is niet het probleem lijkt mij. Voor dat de carburateur revisie gebeurde was het rubbertje van het membraan gescheurd dat is vervangen. Of bedoel je dat niet met valse lucht checken?
 
Ik bedoel inlaat spruitstuk en aansluiting met de carb , zit de slang van het luchtfilter er goed erop / luchtfilter schoon etc.
Hij heeft dus wel altijd goed gelopen totdat je die terugval kreeg naar 45km / h . Heb je toen misschien een warmloper gehad . Dit omdat hij na een tijdje weer terug ging naar normale snelheid. Kan ook een vuiltje in je sproeier zijn geweest , maar eigenlijk is hij daarna ook na het reviseren van je carb niet meer goed geweest. Een compressie meting zou hier uitsluitsel over kunnen geven , zonder alles te demonteren.
 
Ik bedoel inlaat spruitstuk en aansluiting met de carb , zit de slang van het luchtfilter er goed erop / luchtfilter schoon etc.
Hij heeft dus wel altijd goed gelopen totdat je die terugval kreeg naar 45km / h . Heb je toen misschien een warmloper gehad . Dit omdat hij na een tijdje weer terug ging naar normale snelheid. Kan ook een vuiltje in je sproeier zijn geweest , maar eigenlijk is hij daarna ook na het reviseren van je carb niet meer goed geweest. Een compressie meting zou hier uitsluitsel over kunnen geven , zonder alles te demonteren.
Oh oké, ja luchtfilter zit er goed op en is schoongemaakt met de onderhoudsbeurt. Hij heeft voor de terugval inderdaad altijd goed gelopen. Ik zal wel eens gaan kijken voor een compressie meting. Bedankt voor je reactie
Post automatically merged:

Oh oké, ja luchtfilter zit er goed op en is schoongemaakt met de onderhoudsbeurt. Hij heeft voor de terugval inderdaad altijd goed gelopen. Ik zal wel eens gaan kijken voor een compressie meting. Bedankt voor je reactie
Nu zat m’n vader mee te denken, zal ik wel een goede bougie erin hebben? Weet je misschien welk type bougie ik er het beste in kan hebben?
 
Last edited:
Ja stationair loopt hij goed. Rollen en v snaar zijn niet meegenomen
Post automatically merged:


Top dankjewel ik zal is kijken welke ik er precies in heb dan
Dan is er maar half werk gedaan vermoedelijk. Half werk is half rijdende scooter.
Als de v snaar is gesleten komt hij niet hoog genoeg op de poullie wat resulteert een lagere snelheid of slippende snaar.
 
Back
Top