Scooter kickt niet met bougie wel zonder

Dat snap ik.
Ik zou bij de apotheek een grote injectiespuit halen en daar een stukje brandstofdlang op steken om zo de boel leeg te zuigen.
Maar voor je het carter gaat legen, zou ik me eerst afvragen hoe komt zoveel olie in het carter en dat eerst oplossen anders staat, in no time, het carter weer vol olie.
Maw, kijk eerst eens je oliepomp na, want deze lekt gegarandeerd olie als de motor stil staat.
ja waarschijnlijk wel want die heb k nieuw vervangen dus eerst ff daar kijken en dan leeghalen
 
ja waarschijnlijk wel want die heb k nieuw vervangen
Kijk eens aan, daarom is het belangrijk bij je initiele post om het hele verhaal te vertellen.
Je was dan al achter de oorzaak na post#7 van @C-Row.
Anders vallen er gaande weg lijken uit de kast, dat blijkt wel weer eens.
Maar goed, je bent er nu achter waarom het blok, blokkeert bij gemonteerde bougie.
 
Hydrolock met een duur woord.
De Zenith is luchtgekoeld, zeer onwaarschijnlijk dat dit het geval is, de tank moet al leeggelopen zijn in de krukasruimte, maar dan zou de scooter ook flink lekken of de scooter heeft onder water gelegen of door een heel diepe plas gereden. ;)

Maar goed, alles kan natuurlijk.
waarom is het Engelse woord nou weer duurder dan het oer Hollandse waterslag? (waarschijnijk ontdekt/bedacht door boeren die hun trekker te water reden) die zoals je ziet ook op olie of benzine mogelijk is: er is niet veel vloeistof voor nodig om in elk geval de compressie al absurd te verhogen, kop hoeft niet tot de nok vol met vloeistof, halfvol is genoeg!
 
Back
Top