This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Scooter kappen en scooter starten

TR2

Member
hallo, ik heb 2 losse vragen, als ik mijn vivacity start maakt ie eerst heel veel toeren en probeert naar voren te gaan. Na een paar seconden maakt ie minder toeren en rijdt ie goed. Hoort dat zo? Of is er iets hoe ik dat kan verbeteren?
Vraag 2: als ik mijn kappen schuur blijf ik mini krasje zien die niet weg gaan, maakt niet uit hoe fijn schuurpapier ik ook gebruik. Iemand tips om die krasjes weg te krijgen?
Gr Tije
 
Zal de werking van de choke zijn , dan draait hij voor een 2/3minuten versneld stationair .

plamuren , en glad schuren ,daarna in spuitplamuur , of primer , en spuiten.
Dus ik hoef niet iets aan te passen aan de carb?
En is er nog een speciale soort plamuur wat ik dan moet hebben voor de scooterkappen?
 
n is er nog een speciale soort plamuur wat ik dan moet hebben voor de scooterkappen?
voor kunststof , b.v . autobumpers , en zijschermen , zijn ook meestal van kunststof .
aan carb hoef je niets te doen , bij mij draait het achterwiel ook als hij op de choke draait , en op de middenstandaard staat .
Staat hij op de grond , voel ik wel dat hij vooruit wil , maar kan hem makkelijk tegenhouden . Desnoods laat je hem even op de bok draaien , tot de choke afvalt , doe ik ook .
 
Oké bedankt!
 
Hoe en in welke stappen schuur je de kappen? En met welke verf spuit je?
Eerst met schuurpapier k120 dan k600 en als laastst k1200, laagje plastic primer van motip lichtjes schuren dan 2 laagjes zwarte primer van motip en weer lichtjes geschuurd. 2 laagjes van de kleur die ik wil van nogmaals motip. En als laatst een laagje lak. Na al die lagen blijf ik allemaal kleine krasjes zien over heel de kappen.
 
Zitten te grote stappen tussen, ik begin altijd met 240 320 en dan 400 en ff met rode scotch brite tussen de lagen heel licht opruwen.
Met 120 laat je wel flinke krassen achter om met 600 weg te moeten schuren. En 400 is fijn genoeg hoor. Als je daarna nog plekjes wil bijwerken zou je ff in natschuren kunnen verdiepen. Daarna kom je vanzelf uit bij polijsten en sta je met een hoop geduld echt te kijken wat je met een spuitbusje kan
 
Oké bedankt, zal het gaan plamuren en met minder grof schuurpapier opnieuw schuren.
 
Oké bedankt, zal het gaan plamuren en met minder grof schuurpapier opnieuw schuren.
Ik ben bezig met een projectvespa en maak straks ff projectpage aan. Daar maak ik een soort van how-to voor spuiten van. Heb je er een beetje een beeld bij. Overigens zou ik dat plamuren achterwege laten hoor. Gewoon met korrel 240 ofzo ff goed schuren tot de krassen weg zijn en dan steeds fijner tot de krassen van de vorige keer weg zijn
 
Als je er klaar mee bent zou je dan een linkje kunnen sturen? En met de hand schuren of met een apparaat?
 
Als je er klaar mee bent zou je dan een linkje kunnen sturen? En met de hand schuren of met een apparaat?
Kan allebei, al ben ik meer fan van met de hand omdat je met schuurmachine al snel een soort vlak stuk krijgt waar het eigenlijk vloeiend hoor te zijn. Op eerste gezicht merk je er niks van tot je een beetje kleur erop ziet