Scooter kapot?

ziasds

Member
Yo, ik was aan het rijden met men tgb tapo rr 50cc 2takt en ik ging topsnelheid en die valt oppeens compleet uit, ik weet da de cilinder nog goed is en vrij beweegt, de bougie vonkt nog, elektriciteit doet het nog. Als ik hem probeer te starten klinkt de elektrische start anders als normaal. Weet iemand wat het kan zijn??
 
Advertisement - register to remove this

Je heb 3 (eigenlijk 5) dingen nodig
- vonk, heb je
- brandstof, heb je ook
- en compressie, die heb je waarschijnlijk niet

Dus je zuigerveren kunnen kapot zijn, of je zuiger, en/of je cilinder
 
Heb de cilinder uiteen gehaald en je had gelijk, de circlipring was uit de zuiger geschoten ofzo en toen heeft het heel de cilinderringen en cilinder zelf kapot gemaakt
Dan heb je heel veel geluk gehad dat de cilinder nog vrij loopt en niet vastgelopen is anders had je misschien veel meer schade gehad.

Voor je er een nieuwe cilinder en zuiger en misschien cilinderkop plaatst, kijk alles goed na dat je ook alle stukjes metaal van je zuigerveren en circlip weer terug vindt en dat je zeker weet dat er niet nog ergens in krukas ruimte, of waar dan ook, metaal stukjes zijn achtergebleven want ik wil ze, hier op het forum, niet de kost geven die voor de 2de en zelfs de 3de keer alles hebben moeten vervangen omdat achtergebleven metaaldeeltjes de cilinder en zuiger weer opnieuw beschadigde.
 
Dan heb je heel veel geluk gehad dat de cilinder nog vrij loopt en niet vastgelopen is anders had je misschien veel meer schade gehad.

Voor je er een nieuwe cilinder en zuiger en misschien cilinderkop plaatst, kijk alles goed na dat je ook alle stukjes metaal van je zuigerveren en circlip weer terug vindt en dat je zeker weet dat er niet nog ergens in krukas ruimte, of waar dan ook, metaal stukjes zijn achtergebleven want ik wil ze, hier op het forum, niet de kost geven die voor de 2de en zelfs de 3de keer alles hebben moeten vervangen omdat achtergebleven metaaldeeltjes de cilinder en zuiger weer opnieuw beschadigde.
Hoe kan ik best checken of er nog metaal deeltjes bij de krukas zitten? Ik dacht gwn met een kleine magneet ofzo
 
Back
Top